یک نماینده مجلس : دورکاری زنان در افزایش صمیمیت خانواده تأثیر دارد

12 دی 1389

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: با توجه به اهمیت نقش زن در تربیت فرزندان، اگر زنان کارمند وظیفه کاری‌شان را در منزل انجام دهند، صمیمیت در خانواده افزایش می‌یابد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: اگر به جنبش نرم‌افزاری که چندی ‌پیش هم مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار دادند، توجه بیشتری شده بود و در این زمینه اعتبار و هزینه صرف می‌شد، هم‌اکنون می‌توانستیم در زمینه دورکاری موفق‌تر عمل کنیم.

وی با تأکید بر نهادینه کردن دورکاری بیان کرد: با پیگیری بحث دورکاری، کشورمان یک گام به سمت دولت الکترونیک حرکت کرد همچنین دورکاری در رفع مشکلاتی که در کلانشهرها وجود دارد از قبیل حجم ترافیک و آلودگی هوا، تأثیر بسزایی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در بحث دورکاری دولت پیشگام بوده است، عنوان کرد: در این راستا، مجلس اعلام آمادگی می‌کند تا در قسمت‌هایی که نسبت به حضور کارکنان در محیط کار خلأ قانونی وجود دارد با تنظیم لایحه‌ای، عدم حضور کارمندان در محیط کار را قانونی کند.

وی با اشاره به اهمیت دورکاری در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که فعالیتشان بدون حضور ارباب رجوع انجام می‌گیرد، گفت: با توجه به پیشرفت ایران در فضای سایبری، می‌توانیم دورکاری را به سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها گسترش دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش زن در تربیت فرزندان، اگر زنان کارمند وظیفه کاری‌شان را در منزل انجام دهند، صمیمیت در خانواده افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: از جمله ملاک‌های اصلی زنان ایرانی، حفظ بنیان خانواده است؛ به همین دلیل زنان کارمند با استفاده از دورکاری می‌توانند حضور مؤثری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشند و در حفظ بنیان خانواده که ملاک اصلی زنان مسلمان است، نقش خود را بهتر ایفا کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: دورکاری زنان نباید منجر به کمرنگ شدن و در نهایت حذف زنانی شود که در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours