اعلام آمادگی دانشگاهها برای بورسیه دانشجویان محجبه سایر کشورها

4 بهمن 1389

خبرگزاری مهر: رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان از اعلام آمادگی دانشگاه‌های کشور برای بورسیه کردن دانشجویان محجبه سایر کشورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری خزعلی اظهار داشت: حمایت از زنان محجبه در جوامعی که دختران به علت منع حجاب از تحصیل محروم می‌شوند، وظیفه کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به صحبت‌های انجام‌شده با وزیر علوم و مکاتبات صورت‌گرفته با این وزارتخانه در ‌خصوص ایجاد خوابگاه‌های متمرکز و پذیرش دانشجویان محجبه کشورهای مختلف در ایران افزود: در کارگروه سفرهای استانی دولت هم بر حمایت از این دختران تأکید شد و علاوه بر پیگیری وزارت علوم، برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه گیلان و شیراز برای اعطای بورسیه‌ای تحت عنوان “مروه شروینی ” به دانشجویانی که به علت منع حجاب از تحصیل در کشور ترکیه محروم شده‌‌اند، اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه شورای بورس دانشجویان غیر ایرانی از گذشته به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته و جایگاه خاصی برای این داوطلبان در نظر گرفته است، گفت: افزایش دختران محجبه، نشان‌دهنده گسترش اسلام در بین اقشار مختلف به خصوص جوانان است؛ در دنیایی که آزادی تفکر یکی از حقوق مسلم افراد محسوب می‌شود، مدعیان آزادی در برابر حذف این حق مسلم انسان‌ها برای انتخاب آزادانه دین، سکوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: چگونه است که برای دفاع از زنی مثل سکینه آشتیانی، که مرتکب قتل شده است فریاد آزادی‌خواهی و عدالت جوامع غربی بلند است اما در برابر موانع تحصیلی دختران باحجاب در تمام کشورها سکوت می‌شود؟

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours