استخدام زنان برای کنترل بلیط مسافران در ایستگاه‌های BRT

19 خرداد 1387

طی روزهای اخیر شرکت اتوبوسرانی تهران اقدام به اشتغالزایی برای تعدادی از زنان تحت عنوان «کنترل کننده بلیط» در ایستگاه‌های BRT کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، به گفته 2 نفر از بانوان کنترل کننده بلیط در ورودی یکی از ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو (BRT) شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از اول خرداد 87 برای تعدادی از بانوان در سنین مختلف به عنوان «کنترل‌کنندگان بلیط» اقدام به اشتغالزایی کرده است.

یکی از خانم های کنترل کننده بلیط در حالی که اتیکت کنترل بلیط را بر روی مقنعه خود نصب کرده است در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی فارس در رابطه با نحوه ورود به این شغل، گفت: شرکت اتوبوسرانی مدتی پیش با اعلام فراخوان در بین خانواده‌های شهرداری و از طریق روزنامه‌ها اقدام به جذب تعدادی از خانم‌ها برای فعالیت در این بخش کرده است. وی مدت زمان قرارداد اولیه را 4 ماه عنوان کرد و ادامه داد: ساعت حضور خانم‌ها در ایستگاه‌ها در 2 شیفت 8 ساعته تعریف شده است. که شیفت صبح آن از ساعت 6 صبح آغاز می‌شود. به گفته این خانم جوان، شرکت اتوبوسرانی علاوه بر این که کنترل کنندگان بلیط را بیمه کرده است ماهیانه حداقل 200 هزار تومان به آنها حقوق پرداخت می‌کند.

خانم دیگری که سن خود را 47 سال عنوان می‌کند در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که آیا با شغل خود مشکلی ندارید و مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌شود،‌ گفت: نیاز به داشتن «درآمد» چاره‌ای جز پذیرش را برایمان باقی نگذاشته است. وی به یکی از آقایانی که در ورودی دوم ایستگاه ایستاده است اشاره کرد و با تأکید گفت: گشت انتظامی در داخل ایستگاه وجود دارد و در صورتی که با مشکلی مواجه شویم فورا به آنها اطلاع می‌دهیم. وی ادامه داد: خودم هم روزهای اول فکر می‌کردم که ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما بعد از آغاز کار دیدم که مردم آن قدر در افکار و مشکلات خود غرق هستند که با کسی کاری ندارند و فقط به دنبال رسیدن به مقصد خود در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours