همبستگی زنان در بزرگداشت سیمین بهبهانی به روایت تصویر

۱ min read

11 شهریور 1393

مدرسه فمینیستی: سیمین بهبهانی پس از مرگ اش نیز ریسمان همبستگی و هم آوایی زنان از طیف های گوناگون فکری شد، همانطور که در زمان حیات اش چنین بود…


سه شنبه 11 شهریورماه 1393، با دعوت کانون شهروندی زنان و انتشارات روشنگران، جمعی از زنان و مردان برابری خواه گردهم آمدند تا یاد و خاطره سیمین بهبهانی، بانوی غزل ایران را گرامی بدارند. در این مراسم زنان از طیف ها و گرایش های گوناگون فکری، یادگارهای خود را از شعر و سخن و خاطره به سیمین بهبهانی تقدیم کردند.

در این مراسم که به دلیل محدودیت سالن، جمعیت به اجبار در بیرون از سالن و خیابان ایستاده بودند، شهلا لاهیجی، نسرین ستوده، نوشین احمدی خراسانی، نرگس محمدی، بنفشه حجازی، فاطمه راکعی، هیلا صدیقی، روح انگیز کراچی، پوران فرخزاد، شهلا اعزازی، عیسی سحرخیز، پروین فهیمی (مادر سهراب اعرابی)، سارا محمدی اردهالی و شیوا دولت آبادی به ایراد سخنرانی و خواندن شعر و بیان خاطرات خود پرداختند.

شهیندخت مولاوردی، معاون زنان ریاست جمهوری به همراه اشرف گرامی زادگان و تنی چند از همکاران ایشان به احترام بانوی شعر غزل ایران در این مراسم حاضر شدند.


در این مراسم که مدیریت اجرای آن را شیما قوشه، وکیل دادگستری و از اعضای کانون شهروندی زنان برعهده داشت، زنانی همچون غزل تاج بخش (شاعر)، پرینوش صنیعی (داستان نویس)، سهیلا فرزین ن‍ژاد (مترجم)، مژده دقیقی (مترجم و از اعضای هیئت تحریریه مجله زنان امروز) و نیز ناشران زن مانند آزیتا زالزاده، شهربانو بیژن زاده، زیبا لاهیجی، در کنار کنشگران و پژوهشگران حوزه زنان و فعالان مدنی از جمله شیوا نظرآهاری، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی، ساجده کیانوش راد، سمیرا صدری، میرا قربانی فر، صبا شعردوست، نفیسه زارع کهن، ژینوس سبحانی، عسل اسماعیل زاده، آمنه رضایی، سعادت پیرانی، آزاده فرقانی، گوهر شمیرانی، الهه صدری، دلارام نیکدل، پرستو سرمدی، عالیه مطلب زاده، ترانه بنی یعقوب، فریده غائب، زهره معینی، مهناز محمدی، سیمین کاظمی، مریم نورائی نژاد، مریم صیامی نمین، حوریه فخیمی، سونیا غفاری و… همچنین شهناز کریم بیگی (مادر مصطفی کریم بیگی)، اکرم نقابی (مادر سعید زینالی) و نیز برخی از اعضای مادران صلح و بسیارانی دیگر در این مراسم گرد هم آمدند. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه ملاحظه می کنید.

گزارش تفصیلی این مراسم را که شامل متن سخنرانی های ایراد شده، شعرها و سروده ها و نیز پیام ها از جمله پیام پوران فرخزاد و شیرین عبادی، را می توانید در لینک زیر مطالعه فرمایید:

http://feministschool.com/spip.php?article7579


شهلا لاهیجی (نویسنده و مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان)



نوشین احمدی خراسانی (پژوهشگر حوزه زنان و از فعالان جنبش زنان)


بنفشه حجازی (شاعر و پژوهشگر حوزه زنان)


روح انگیز کراچی (شاعر و پژوهشگر تاریخ و ادبیات زنان)


نرگس محمدی (فعال جنبش زنان و حقوق بشر)


شهلا اعزازی (جامعه شناس و پژوهشگر حوزه زنان)


هیلا صدیقی (شاعر)


نسرین ستوده (وکیل دادگستری و از فعالان جنبش زنان)


مریم اهری (سخنرانی پوران فرخزاد)


سارا محمدی اردهالی (شاعر)


پروین فهیمی (مادر سهراب اعرابی) از مادران صلح و از مادران پارک لاله


عیسی سحرخیز (روزنامه نگار و موسس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ایران)


فاطمه راکعی (شاعر و از اعضای مجمع زنان اصلاح طلب) در کنار مهین فهیمی، شهیندخت مولاوردی، نرگس محمدی، اشرف گرامی زادگان


شیوا دولت آبادی (روانشناس، عضو هیئت امنای کتابخانه صدیقه دولت آبادی و انجمن حمایت از حقوق کودک)








مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours