محرومیت زنان ورزشکار در مسابقات داخلی ، پیروزی در مسابقات جهانی

7 تیر 1387

در سایت ببینید: شهرزادنیوز

زهره وطن خواه و فاطمه احمدی در مسابقات قهرمانی رالی دنیا که از تاریخ 13 تا 15 ژوئن در دو شهر آنتالیا و کمر در ترکیه برگزار شد، در رتبه‌ی خود مقام چهارم را کسب کردند. خبرگزاری حیات با نقل این مطلب افزود: “این اولین باری بود که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم سایر کشورها، آن هم برای اولین بار توسط 2 زن ایرانی جلب توجه می‌کرد.” در خبر مذکور همچنین تأکید شده که این دو زن با پوشش کامل اسلامی در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند.

وطن خواه در حالی در مسابقات جهانی رالی شرکت کرد که یک سال از شرکت در مسابقات ایران محروم شده است. دلیل این محرومیت این است که او قبلاً در مسابقات رالی قهرمانی اروپا با گواهی بین‌المللی فدراسیون ترکیه شرکت کرده بود. به همین خاطر وطن خواه مجبور به تقاضای گواهی بین‌المللی از فدراسیون ترکیه شده بود که این گواهی شرط لازم برای حضور در مسابقات بود و فدراسیون ایران حاضر نشد این گواهی را برای او صادر کند. خانم وطن خواه قصد دارد به محض دریافت حکم کتبی محرومیت‌اش از مسابقات در ایران، به فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی شکایت کند.

زهره وطن‌خواه متولد 1356 در تهران و مهندس الکترونیک است. او از سال 1381 فعالیت خود را در این رشته‌‌ی ورزشی آغاز کرده و تاکنون مقام‌های قهرمانی متعددی را از آن خود کرده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours