انتقاد شیرین عبادی نسبت به جلوگیری از حضور عبدالله مومنی در نشست نهادهای حقوق بشری اسیا و اقیانوسیه در مالزی

5 مرداد 1387

ادوارنیوز:شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و رییس کانون مدافعان حقوق بشر ممانعت از حضور عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم در نشست سالانه نهادهای حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه را محکوم کرد.

شیرین عبادی با بیان این مطلب به خبرنگار ادوارنیوز گفت: اجلاس سالانه نهادهای حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه در مالزی با حضور کشورهای حوزه آسیای میانه و جنوب شرق آسیا برگزار می گردد و تمامی کشورهای این منطقه نمایندگانی را به این اجلاس حقوق بشری اعزام کرده اند از جمله از کشور ایران، آقایان دکتر اسماعیل زاده و دکتر شیرازی به نمایندگی از کانون مدافعان حقوق بشر و آقای عبدالله مومنی به نمایندگی از سازمان ادوار تحکیم وحدت به طور جداگانه به این اجلاس دعوت شده بودند.

عبادی با اشاره به جلوگیری از حضور مومنی در این اجلاس گفت: متاسفانه در روز جمعه از خروج عبدالله مومنی یکی از مدعوین این اجلاس جلوگیری شده است. عبادی با انتقاد از برخورد صورت گرفته گفت: چنین روشهایی با قوانین داخلی ایران از جمله آیین دارسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در تناقض است، و هیچ کس را نمی توان بنابر ادعاهای واهی ممنوع الخروج کرد.

عبادی گفت: در اجلاس مالزی بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهایی مانند عراق و افغانستان نیز حضور دارند و جلوگیری از حضور نماینده یک سازمان سیاسی خوشنام در دفاع از حقوق بشر قطعا بازتاب گسترده ای در این اجلاس خواهد داشت و این امر به سود دولت ایران نخواهد بود.

شیرین عبادی با اشاره به وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: ایران تاکنون 3 مرتبه در سازمان ملل به دلیل موارد نقض حقوق بشر محکوم شده است و در اجلاس دسامبر 2007 سازمان ملل متحد دبیرکل این سازمان موظف شده است تا در اجلاس بعدی یعنی 3 ماه دیگر،گزارشی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه و به این اجلاس ارایه دهد و این گونه موارد قطعا در نگاه مجامع بین المللی به وضعیت حقوق بشر در ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت.

شیرین عبادی در پایان گفت: قطعا هزینه حضور آقای عبدالله مومنی در این اجلاس کمتر از هزینه ممانعت از شرکت وی در این اجلاس حقوق بشری است و امیدواریم ماموران قضایی با عملکرد خود بیش از این حیثیت ایران در نزد این نهادها را به خطر نیاندازند و زمینه محکومیت ایران برای چهارمین بار در سازمان ملل به دلیل وضعیت حقوق بشر را فراهم نسازند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours