شیرین عبادی و پور بابایی: در اعتراض به دستگیری محبوبه کرمی به مقامات دادگستری شکایت خواهیم کرد

8 مرداد 1387

مدرسه فمینیستی: پور بابایی وکیل محبوبه کرمی در اعتراض به کندی روند پرونده موکل خود در گفتگو با سایت مدرسه فمینیستی گفت قصد دارد به اتفاق شیرین عبادی که وکالت محبوبه را هر دو با هم دارند؛ نامه اعتراض آمیزی به مقامات دادگستری بنویسند.

نزدیک به پنجاه روز از باز داشت بی دلیل محبوبه کرمی می گذرد و قاضی پرونده شرط آزادی او را تامین 100 میلیون تومان وثیقه قرارداده است. تهیه این میزان وثیقه برای خانواده کرمی مقدور نیست و از طرفی وکلای او اظهار می کنند موکل آنها زمانی که قرار بوده در خیابان ولی عصر تجمعی توسط گروه های معترض صورت بگیرد بدون دلیل و تنها به اتهام عبور از آن محل دستگیر شده و 50 روز در شرایط سخت در زندان اوین بوده است. بنابراین دلیلی برای تامین وثیقه برای او وجود ندارد.

پور بابایی می گوید: «علی رغم قول مساعدت بازپرس پرونده مبنی بر تخفیف قرار و یا تبدیل آن به کفالت؛ هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و پرونده محبوبه کرمی در جریان نیست. این در حالیست که بازپرس پرونده هر بار بعد از مراجعه خانواده و و کلای کرمی به دادگاه از تخفیف یا تبدیل قرار سخن گفته است.»

به همین دلیل شیرین عبادی و پوربابایی قصد دارند نامه ای اعتراضی به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رییس دادگستری استان تهران آقای علیرضا آوایی بنویسند و روند بررسی پرونده موکل خود را از طریق مقامات قضایی پیگیری کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours