از مجموع افراد مجاز برای انتخاب رشته در کنکور امسال 38 در صد پسر و 62 درصد دختر هستند

9 مرداد 1387

ایسنا: دکتر ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری در سال جاری همانند سال گذشته است، گفت: 62 در صد مجازین را داوطلبان دختر و 38 درصد آنها را داوطلبان پسر تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تفکیک گروه‌های آزمایشی، گفت: 259 هزار و 129 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 197 هزار و 884 نفر در گروه علوم تجربی، 284 هزار و 437 نفر در گروه علوم انسانی، 45 هزار و 585 نفر در گروه آزمایشی هنر، 56 هزار و 605 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و جمعا 843 هزار و 640 نفر در آزمون سراسری87 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان تا روز سه شنبه 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: دفترچه انتخاب رشته نیز از طریق سایت سازمان سنجش و مراکز پستی سراسر کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، مجازین به انتخاب رشته می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش برای امسال نیز تحت نرم‌افزاری هوشمند اجرا می شود، گفت: این نرم افزار در خصوص اکثر اشتباهات احتمالی داوطلبان هشدار می‌دهد، با این حال پس از اتمام انتخاب رشته و دریافت کد 15 رقمی یا همان کد رهگیری از سوی داوطلب، دیگر امکان تغییر یا اصلاح انتخاب رشته وجود نخواهد داشت.

دکتر خدایی افزود: مدت زمان انتخاب رشته تا تایید آن 25 دقیقه تعیین شده است، لذا داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید از کلیه امکانات نرم افزار هوشمند استفاده کرده و سعی کنند انتخاب رشته خود را طی روزهای اول انجام دهند تا با مشکلی روبرو نشوند. همچنین، به هر داوطلب تنها یکبار اجازه انتخاب رشته داده می‌شود و داوطلبان در صورت انتخاب رشته و دریافت رسید 15 کاراکتری به هیچ عنوان اجازه تصحیح و یا انتخاب رشته مجدد را ندارند، بنابراین دقت در انتخاب رشته ضروریست.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه مجازین به انتخاب رشته می توانند حداکثر تا 100 انتخاب داشته باشند، تصریح کرد: بر این اساس داوطلبان در انتخاب رشته‌های مورد علاقه مشکلی نخواهند داشت و فقط باید کد رشته‌های مورد نظر خود را به ترتیب علاقه‌ در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

بر اساس این گزارش، دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز پیش از این ظرفیت نهایی پذیرش کنکور امسال را حدود 500 هزار نفر عنوان کرد و گفته بود که با اعلام نتایج کنکور در نیمه دوم شهریور 63 درصد از مجازینی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند در نهایت پذیرفته خواهند شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours