تبرئه محبوبه حسین زاده از اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارجاع پرونده وی به دادگاه عمومی

12 مرداد 1387

تغییر برای برابری: حکم تبرئه محبوبه حسین زاده از اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی برقصد برهم زدن امنیت کشور در رابطه با دستگیری وی به همراه 32نفر دیگر از فعالان جنبش زنان در روز سیزدهم اسفندماه سال 1385 صادر شد. طبق دفاعیات و درخواست وکیل وی،عبدالفتاح سلطانی، پرونده برای رسیدگی به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادگاه عمومی ارجاع داده شد.

در حکم محبوبه حسین زاده آمده است:«طبق دفاعیات وکیل نامبرده، از حیث اتهام اجتماع و تبانی برقد برهم زدن امنیت کشور به لحاظ فقدان عنصر معنوی جرم مستند به اصل 37 و ماده 177قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و اتقلاب در امور کیفری رای بر برائت صادر و اعلام می شود. از حیث دیگر اتهامات منتسبه با توجه به صلاحیت ذاتی محاکم انقلاب اسلامی و مستند به ماده 5قانون تشکیل دادسراهای عمومی و انقلاب قرار عدم صلاحیت و شایستگی دادگاه انقلاب صادر و پرونده به مرجع صالحه دادگاه عمومی ارسال شود.»

ارجاع پرونده محبوبه حسین زاده به دادگاه عمومی، اولین مورد ارجاع در پرونده های دستگیری 13اسفندماه سال 1385است که با دفاعیات وکیل وی، عبدالفتاح سلطانی، مبنی بر عدم صلاحیت دادگاه انقلاب برای رسیدگی به اتهام اخلال در نظم عمومی که یکی از اتهامات نامبرده است، صورت گرفته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours