گفته های سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران: دستور توقف اجرای حکم سنگسار و ابراز امیدواری در حذف ماده 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده

16 مرداد 1387

جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد مجلس ماده 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده را حذف کند

به گزارش ایسنا سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفته است:اصل لایحه حمایت از خانواده که کلیات آن در مجلس به تصویب رسید دقیق، ‌جامع و متناسب است که مورد وفاق جامعه حقوقی است اما امیدواریم با تشخیص مجلس مواد 23و 25 لایحه حمایت از خانواده حذف شود وی همچنین گفته است: در اعتراض به لایحه حمایت از خانواده عمدتا بحث بر روی دو ماده 23 و 25 است که این دو ماده را قوه قضاییه ارایه نکرده و در دولت اضافه شده است که امیدواریم با تشخیص مجلس در صورت ضرورت حذف شود.

اجرای حکم تمام محکومان به سنگسار متوقف شد

جمشیدی همچنین از توقف اجرای حکم سنگسار در کشور خبر داد و گفت: حکم سنگسار افرادی که صادر شده، در دو مورد مشمول عفو رهبری قرار گرفت و مجازات آن تبدیل به حدود ده سال حبس شد؛ هم چنین در دو مورد دیگر نیز مجازات آنها به شلاق تبدیل شد به دلیل این‌که در مراجع تجدیدنظر حکم مغایر تشخیص داده شد. مواردی نیز تقاضای عفو شده که در کمیسیون عفو مطرح است. حکم در مورد تمام کسانی که نسبت به آنها صادر شده، موقوف‌الاجراست.

پرونده بنی‌یعقوب به تهران احاله شده

وی در رابطه با پرونده‌ی زهرا بنی‌یعقوب نیز اظهار داشت: این پرونده با نظر دیوان عالی کشور به دادگستری تهران احاله شده و مجددا پرونده رسیدگی می‌شود. درخواست اولیای دم نیز واصل شده است.

خبرنگاری درباره‌ی اعدام یعقوب میرنهاد از سخنگوی قوه‌ی قضاییه سوال کرد که وی پاسخ داد: اتهام این فرد محاربه، افساد فی‌الارض، تشکیل یک باند و همکاری با گروه عبدالمالک ریگی عنوان شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours