نطق یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس: از حذف احکام سنگسار و تعدد زوجات نگرانم

20 مرداد 1387

زمانه: یک نماینده‌ محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی، نگرانی خود از احتمال حذف احکام سنگسار و تعدد زوجات در جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

این اظهارات پس از آن ایراد می‌شود که قوه قضاییه ایران، هفته گذشته از توقف اجرای حکم سنگسار در این کشور خبر داده بود.

علی مطهری، فرزند آیت‌الله مطهری یکی از روحانیون محافظه‌کار جمهوری اسلامی است که پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در ایران به دست گروه مذهبی فرقان کشته شد.

آقای مطهری که برای نخستین بار است به مجلس شورای اسلامی راه یافته، امروز در نطقی که در صحن علنی مجلس ایراد ‌کرد، گفت که نگران زمزمه‌های است که به دنبال حذف احکام اسلامی هستند.

وی افزود که احکام تعدد زوجات و سنگسار از احکام مسلم اسلامی است و «نباید به بهانه‌های واهی» حذف شوند.
این در حالی است که مجلس هشتم شورای اسلامی، این هفته قرار است لایحه‌ای را بررسی کند که مطابق موادی از آن، مردان خواهند توانست با داشتن سطح مشخصی از درآمد، بدون کسب اجازه از همسرشان، مجدداً ازدواج کنند.

این لایحه که «لایحه حمایت از خانواده» نام دارد، شهریورماه سال گذشته از سوی قوه قضاییه ایران، برای ارائه به مجلس، به دولت محمود احمدی‌نژاد فرستاده شد.

این لایحه با تغییراتی از سوی دولت نهم به کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم ارائه شد و پس از بررسی‌های اولیه، در این کمیسیون مسکوت مانده بود.

این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس هشتم، بدون تغییراتی تصویب شد و برای تصویب، به صحن علنی ارائه شده است.
عمده‌ترین اعتراضات فعالان مدنی ایران به موادی از این لایحه است که توسط دولت به این لایحه اضافه شده است و به مردان اجازه می‌دهد بدون کسب رضایت همسر نخستشان همسر دیگری اختیار کنند؛ الزام قانونی ثبت ازدواج موقت را لغو می‌کند و وزارات اقتصاد را مکلف می‌کند که از «مهریه‌های بالا و غیرمتعارف» مالیات بگیرد

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours