صدور قرار وثیقه 20 میلیونی و انتقال راحله عسگری زاده و نسیم خسروی به زندان اوین

27 بهمن 1386


به گزارش سایت تغییر برای برابری، «راحله عسگری زاده و نسیم خسروی، دو عضو کمپین یک میلیون امضا که پنج شنبه 25 بهمن در پارک دانشجو دستگیر شده بودند، با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و وثیقه 20 میلیون تومانی راهی زندان اوین شدند.

این دو فعال جنبش زنان که پس از یک تئاتر خیابانی درباره حقوق زنان، در حال جمع آوری امضا بودند، صبح امروز از بازداشتگاه وزرا به دادگاه انقلاب منتقل شدند.»

بنا به گزارش سایت کانون زنان ایرانی، پدر راحله عسگری زاده می گوید: «بعد از دو روز حبس دربند هشت اداره آگاهی امروز قاضی دادگاه انقلاب برای هر یک از این دو نفر 20 میلیون تومان وثیقه مقرر کرد.

عسگری زاده که بازنشسته دولت است می گوید :”استطاعت تامین این مفدار پول را ندارم و تنها می توان با قرار کفالت یا جواز کسب دخترم را از اوین نجات دهم.»

به گفته پدر راحله وکیل این دو فعال کمپین یک میلیون امضاء شیرین عبادی و نسرین ستوده هستند و قرار است پرونده آنها را پیگیری کنند.

او معتقد است :«اقدام این دو زن سیاسی و علیه نظام جمهوری اسلامی نیست چرا که تنها خواهان حقوق مدنی خود هستند که هیچ تضادی با منافع نظام ندارد.»

شنیده ها حاکی از آن است که همسر نسیم خسروی نیز قادر به پرداخت این مقدار وثیقه نیست.

بنا به گزارش سایت تغییر برای برابری، راحله و نسیم به دلیل خرابی ماشینی که قرار بود آنها را به اوین منقل کند، فرصتی برای گفتگو با دوستان و خانواده شان بدست آوردند و از دو شب سپری شده در بازداشتگاه وزرا و طرح مطالبات کمپین برای زنان زندانی و زندانبان ها گفتند.

آنها که با دستان قفل شده با دستبند به دادگاه منتقل شده بودند؛ امروز صبح در پاسخ به سوالات قاضی که “به کدام قوانین اعتراض دارید؟” و “چرا فکر می کنید این قوانین تبعیض آمیز است؟” از تبعیض های قانونی که بر زنان اعمال می شود گفتند و عاقبت به جرم این برابری خواهی راهی زندان شدند.

با بازداشت راحله عسگری زاده و نسیم خسروی، تعداد فعالانی که از ابتدای فعالیت کمپین یک میلیون امضا راهی زندان شده اند به 43نفر رسید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours