نماینده ‌تهران: طرح دو فوریتی تعیین سهم‌الارث بار دیگر تقدیم مجلس می‌شود

27 بهمن 1386

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به استفتا صورت گرفته از مقام معظم رهبری درباره سهم الارث زنان، طرح دو فوریتی تعیین سهم الارث بار دیگر تقدیم مجلس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، “سهیلا جلودارزاده” در این‌باره به خبرنگاران گفت: پیش از این یک طرح دو فوریتی در این خصوص به مجلس تقدیم شد اما به دلیل حکم شرعی، رای لازم را کسب نکرد و رد شد.

وی افزود: “نفیسه فیاض بخش” دیگر نماینده تهران از طرف جمعی از زنان نماینده دراین خصوص از مقام معظم رهبری استفتاء کردند که باتوجه به پاسخ معظم له و نظرات فقهی ایشان، این طرح دو فوریتی بار دیگر ارایه می‌شود.

در این نامه، نمایندگان خواستار نظر مقام معظم رهبری نسبت به میزان میراث زوجه از اموال غیرمنقول زوج شدند که مقام معظم رهبری پاسخ دادند: “زن درصورت فرزند دار بودن شوهر،یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم ازعرصه و اعیان ارث می‌برد و درصورت نداشتن فرزند از همسر دیگر سهم او یک چهارم می‌باشد”.

به گفته جلودار زاده، همچنین نمایندگان از مقام معظم رهبری سووال کردنداگر ورثه از ادای قیمت اموال غیرمنقول به زن امتناع نمایند در اینجا حکم مورد مذکور چیست؟ مقام معظم رهبری پاسخ داده‌اند:” امتناع آنها تاثیری در حکم مساله ندارد”.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours