سه چهره معروف سینما به اتهام جمع آوری دیه به دادگاه احضار شدند

29 مرداد 1387

رادیو زمانه: عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی و کیومرث پوراحمد سه چهره مشهور سینمای ایران توسط بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران آنها را به دادگاه احضارشدند.

شاملو علت احضار این هنرمندان را «ایجاد یک شماره حساب جمعی به قصد تلطیف احساسات عمومی برای یک مجرم و قاتل جانی» اعلام کرده است.

این احضاریه پس از آن صادر می شود که از سوی این سه نفر، جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم برای تامین مبلغ خون‌بهای یک مقتول، حساب پس‌اندازی به شماره ۷۱۷۸۶۵ در بانک ملی ایران شعبه باغ فردوس تهران کد ۲۳۰ شده است.

آقای شاملو این اقدام هنرمندان را امری غیرقانونی اعلام کرده و گفت که «حکم مسدود شدن این حساب صادر شده است.»

در صورت تامین مبلغ خون‌بهای این مقتول که خانواده وی آن را شرط بخشش قاتل اعلام کرده‌اند، بهنود شجاعی که مرتکب این قتل شده از اعدام نجات خواهد یافت.

این در حالی است که این مقام قضائی گزارش‌ها در این مورد را رد کرده و می‌گوید: «خانواده مقتول در تمام مراحل رسیدگی به پرونده تقاضای اجرای حکم قصاص را داشته‌اند و حاضر به هیچ‌گونه گذشتی نیستند.»

محمود اولیایی‌فرد وکیل مدافع بهنود هفته گذشته به روزنامه کارگزاران گفته بود که خانواده مقتول در ازای دریافت خون‌بها حاضر شده‌اند تا بهنود شجاعی را ببخشند.

خبرگزاری فارس هم اعلام کرده بود که آقای انتظامی در کنسرت شهرام ناظری که هفته گذشته در کاخ نیاوران برگزار شد، از حاضران برای نجات بهنود شجاعی از اعدام، درخواست کمک نقدی کرده بود.

اجرای حکم اعدام شجاعی تاکنون سه مرتبه از سوی آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی به تعویق افتاده است.

اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه‌های اخیر با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مقامات ایران خواسته‌اند حکم اعدام شجاعی لغو شود.

ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که حکم اعدام برای کسانی که در سنین زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شده‌اند، صادر و اجرا می‌کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours