دبیر کل جامعه زینب : فعالیت‌های ما درباره لایحه حمایت از خانواده به خاطر وجود تفکرات و گرایش‌های مختلف در این نوع فعالیت، یک نوع جنبش زنان محسوب می‌شود

28 شهریور 1387

خبرگزاری ایسنا: دبیر کل جامعه زینب(س) از تغییرات انجام‌شده در لایحه حمایت از خانواده اظهار خرسندی و حرکت در این راستا را جنبش واقعی زنان توصیف کرد.

«مریم بهروزی» که در مراسم افطاری تشکل متبوعش سخن می‌گفت، به بیان توضیحاتی درباره پی‌گیری‌های این تشکل در راستای به نتیجه رساندن بحث لایحه حمایت از خانواده پرداخت و گفت: کمیته‌های حقوقی و سیاسی ما به طور جدی پی‌گیر این مساله بودند و با مراوده‌هایی که با مجلس داشتیم، هم‌چنین با همکاری کلیه احزاب و گروه‌ها ، دست‌اندرکاران و طرفداران حقوق زنان به هر ترتیب پی‌گیری‌های ما درباره مواد 25 و 23 لایحه حمایت از خانواده به نتیجه رسید.

وی روحانیت را از جمله پیشتازان و طرفداران حذف مواد 25 و 23 این لایحه دانست و افزود: همیشه روحانیت درباره مسائل مختلف پیشتاز بودند و خانم‌ها به حمایت از آن‌ها می‌پرداختند، ولی درباره لایحه حمایت از خانواده شاهد بودیم که زن‌ها حرکت و علما، مراجع و مذهبیون نیز از ما پشتیبانی و حمایت کردند و هر کدام هم که صحبتی داشتند بر این نکته تاکید می کردند که خانم‌ها از تصویب چنین موادی ناراضی‌اند و نباید چنین موادی تصویب شوند؛ چنان‌که آیت‌الله امینی بارها این نکته را یادآوری کردند و گفتند که باید به حرف خانم‌ها در این خصوص گوش داد.

دبیر کل جامعه زینب(س) در ادامه ضمن این که لایحه حمایت از خانواده را یکی از جنجالی‌ترین لوایح در سه دهه اخیر دانست، خاطرنشان کرد: این لایحه بعد از اصل ولایت فقیه ، اصل 21 قانون اساسی و لایحه قصاص چهارمین لایحه جنجالی در سه دهه اخیر بوده است.

بهروزی در ادامه با تقدیر و تشکر از لاریجانی، رییس مجلس به خاطر پی‌گیری‌هایی که در این زمینه انجام داده است، هم چنین با اشاره به دیداری که اعضای شورای مرکزی جامعه زینب با وی داشتند، گفت: آقای لاریجانی در دیدار با ما تاکید کردند و گفتند لزومی ندارد دولت‌ها در امور شخصی و خانوادگی افراد دخالت کنند. هم‌چنین رییس مجلس خاطرنشان کردند که باید ببینیم تفکر اسلامی بر تک‌همسری تاکید دارد و یا این که چندهمسری را مورد توجه قرار می‌دهد. باید توجه داشت که تفکر اسلامی بر مبنای تک همسری است و قانون‌گذاران نیز باید این امر را در جامعه ترویج کنند.

دبیر کل جامعه زینب (س) با بیان این که ما در حال حاضر در این باره جنبش زنان به راه انداختیم، اظهار کرد: اگر چه برخی مدعی جنبش زنان هستند ولی در عمل چنین نیست؛ اما فعالیت‌های ما درباره لایحه حمایت از خانواده به خاطر وجود تفکرات و گرایش‌های مختلف در این نوع فعالیت، یک نوع جنبش زنان محسوب می‌شود.

وی هم‌چنین در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی دولت گفت: در حال حاضر آقای الهام می‌گویند کسانی که با این مواد مخالفت کردند نفهمیدند چه کرده‌اند. خانم آلیا هم به مخالفان مواد 23 و 25 گفتند که لجن‌پراکنی یک مشت لائیک باعث عدم حمایت ما از لایحه حمایت از خانواده نخواهد شد، که این واکنش‌ها واقعا مطلوب نیست.

دبیر کل جامعه زینب هم‌چنین با بیان این که « ما انتظار داشتیم زنان مجلس از حقوق زنان و خانواده حمایت کنند» افزود: به هر ترتیب خوشبختانه مردم، شخصیت‌ها و زنان فعال به دنبال این قضیه بودند و بحمدالله با رفت و آمد به مجلس و نامه‌نگاری ها به شخص رییس مجلس تا به این جا پی‌گیری‌های ما ثمرات خوبی داشته است.

به گزارش ایسنا بهروزی در بخش دیگر سخنانش به مساله « عبور از احمدی‌نژاد» که از سوی برخی رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفته بود، اشاره کرد و گفت: ما اصول‌گرایان هیچ گاه روی آقای احمدی‌نژاد توقف نداشته‌ایم که حالا بخواهیم از ایشان عبور کنیم.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد در یک پروسه رای آوردند و همه اصول‌گرایان نیز از انتخاب ایشان به عنوان رییس‌جمهور ابراز خرسندی کردند و اگر چه انتقاداتی هم نسبت به عملکرد ایشان وجود دارد اما باید هم نقدها و هم حمایت‌ها عادلانه و منصفانه باشد.

بهروزی هم‌چنین با بیان این که « آقای احمدی‌نژاد باید کمک‌های فکری خواهران و برادران اصول‌گرایان دلسوز را بپذیرد» گفت: ایشان در تشکیل دولت و اداره آن از همه اصول‌گرایان استفاده نکرده‌اند.

دبیر کل جامعه زینب (س) در ادامه با تاکید بر این که « بحث ما با اصلاح‌طلبان متفاوت است» گفت: اگر برخی اصلاح‌طلبان زمانی مساله عبور از خاتمی را مطرح کردند به این خاطر بود که بر وی وقوف داشتند، اما اصولگرایان هیچ گاه بر آقای احمدی نژاد وقوف نداشتند و اصلا عبور برای اصول‌گرایان در حال حاضر معنای سیاسی ندارد.

بهروزی خاطرنشان کرد: به هر ترتیب اگر همه اصول‌گرایان بر آقای احمدی‌نژاد توافق کنند، ایشان باز هم رییس‌جمهور می شود، ولی اگر کسی وارد این عرصه شد که برنامه‌ای جامع‌تر داشت و شخصی با مدیریت بیشتر و رای‌آوری بیشتر بود و برای نظام و منافع و مصالح ملی مفید فایده به نظر می‌رسید، اصول‌گرایان چنین شخصی را انتخاب خواهند کرد.

وی در ادامه درباره برخی موضع‌گیری‌ها نسبت به لزوم کاندیداتوری شخصیتی ملی و فراگیر که همه طیف‌های سیاسی با او موافق باشند نیز گفت: اگر چنین شخصی پیدا شود کمال مطلوب است؛ اما باید بپذیریم که در دوران نظام جمهوری اسلامی فقط یک بار چنین اتفاقی افتاده و آن زمان آیت‌الله خامنه‌ای بود که همه طیف‌ها با هر فکر و سلیقه‌ای بر ایشان توافق کردند. ایشان نیز به خوبی توانستند اوضاع را سامان دهند و کشور را به سمت ثبات سوق دهند.

بهروزی گفت: هیچ کدام از رییس‌جمهورهایی که در نظام این سمت را داشتند به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چنین شرایطی را نداشتند؛ البته من پیش‌بینی خاصی ندارم، شاید هم چنین کسی پیدا شود، ولی فعلا شخصی با این ویژگی‌ها سراغ نداریم.

دبیرکل جامعه زینب در پایان با تاکید بر ضرورت اتخاذ ساز و کاری جامع برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از سوی اصول‌گرایان خاطرنشان کرد: در این روش باید افرادی از بدنه مردم و احزاب و حتی تشکل‌های غیردولتی وارد بحث و بررسی پیرامون ویژگی‌های لازم برای رییس‌جمهور آینده شوند، نه این که از بالا تصمیم‌گیری شود، چند نفر انتخاب شوند و بعد به مردم بگویند که به فردی خاص رای دهید؛ چرا که این روش ، روش دموکراتیک نیست.

به گزارش ایسنا هم‌چنین در این مراسم «عفت شریعتی» نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی جامعه زینب ضمن این که ایران را کشوری خاص و ماه رمضان را ماهی خاص عنوان کرد، از تلاش‌های جامعه زینب (س) درباره لایحه حمایت از خانواده قدردانی کرد و گفت: به هر ترتیب پیگیری‌های جامعه زینب باعث شد لایحه حمایت از خانواده ختم به خیر شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours