هک مجدد سایت «کانون زنان ایرانی» پس از انتشار اخبار مربوط به قتل زهرا بنی یعقوب

14 مهر 1387

مدرسه فمینیستی: سایت کانون زنان ایرانی برای چهارمین بار مورد حمله هکرها قرار گرفت. این بار در صفحه اول پیامی به زبان انگلیسی در پس زمینه ای سیاه با این مضمون دیده می شد: «این سایت توسط هکر قرمز هک شده است. پیامی که با یک موسیقی نیز همراهی می شد».

ژیلا بنی یعقوب، سردبیر وب ساست کانون زنان ایرانی در حالی که چند ساعت از هک این وب سایت می گذشت، گفت: «در کمتر از ده روز این دومین باری است که این سایت مورد حمله هکرها قرار گرفته است». وی همچنین گفت: «هر دوبار پس از انتشار اخباری در باره پرونده مرگ مشکوک زهرا بنی یعقوب این هک اتفاق افتاده است. شاید هکرها از روشنگری در مورد پرونده مرگ مشگوک این پزشک جوان در ستاد امر به معروف همدان بیش از حد نگران و یا عصبانی هستند. گرچه هکرها هر بار توضیح هایی متفاوت را ارائه داده اند اما شیوه هک و توضیحاتشان بیشتر روشی برای رد گم کنی و پنهان کردن هویت واقعی شان به نظر می رسد و وجه اشتراک پیام هایشان گره زدن آن با مسائل عقیدتی بوده است».

وی، اقدام آنها را شبیه دیگر روش های «نقض آزادی بیان» در ممانعت از فعالیت وب سایت های حقوق زنان توصیف کرد. گروه ها و روش هایی که هر بار خود را در ظاهری متفاوت پنهان می کنند و از هر راهی برای مانع تراشی سود می جویند، این بار آن را به حوزه های عقیدتی و مذهبی کشانده اند، شاید این روش را راهی هموارتر برای برخورد و ضربه پذیرتر کردن فعالان حوزه زنان می دانند.

آخرین خبر حاکی است که با تلاش بخش فنی سایت، کانون زنان ایرانی به حالت قبل بازگشته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours