روزانه ۸ تا ۱۰ کودک بر اثر تصادفات رانندگی در کشور کشته می‌شوند

17 مهر 1387

ایسنا: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: روزانه ۸ تا ۱۰ کودک بر اثر تصادفات رانندگی که بخش قابل توجهی از آن به ناایمنی و نقایص فنی خودروها بر می‌گردد، در کشورمان کشته می‌شوند.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس وحید نوروزی همزمان با ۱۷ مهر «روز جهانی کودک» افزود: هر سال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان کشورمان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی، کودکان تحت هیچ شرایطی نباید از صندلی جلوی خودرو استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان در مقابل سوانح رانندگی بسیار آسیب‌پذیرند، اضافه کرد: این آسیب‌پذیری به ویژه برای کودکانی که در صندلی جلوی خودرو می‌نشینند به میزان بسیار بالایی افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه اصولا کمربند ایمنی برای بزرگسالان طراحی شده، تصریح کرد: زمانی کودکان می‌توانند بدون استفاده از صندلی کمکی از کمربند ایمنی استفاده کنند که حداقل پاهای آن‌ها از لبه صندلی عبور نمایند.

نوروزی استفاده از صندلی کودک و صندلی کمکی را برای کودکان به عنوان سرنشین خودرو توصیه کرد و یادآور شد: کودکان از بدو تولد تا چهار سالگی صندولی کودک و از چهار تا هشت سالگی صندلی کمکی در خودرو استفاده کنند.

وی در پایان اظهارات خود استفاده از کمربند ایمنی از هشت سالگی به بعد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مراکز معاینه فنی وجود کمربند ایمنی و بررسی عملکرد آن از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که به منظور حفظ عموم شهروندان از جمله کودکان با جدیت و دقت مورد توجه قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours