ابلاغ حکم زینب بایزیدی: 4 سال حبس تعزیری با تبعید

16 مهر 1387

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: صبح امروز چهارشنبه 16 مهر ماه حکم دادگاه تجدید نظر در تائید حکم بدوی مبنی بر چهار سال حبس در تبعید به زینب بایزیدی فعال زن در زندان مهاباد ابلاغ شد. اما هنوز تاریخ انتقال وی به زندان زنجان جهت گذراندن دوران محکومیت در تبعید اعلام نشده است.

سید مهدی حجتی وکیل زینب بایزیدی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان با تائید این خبر در رابطه با امکان تجدید نظر مجدد در حکم موکلش گفت: با توجه به روال غیرمعمول و شتابزده در صدور حکم بدوی و تائید آن در دادگاه تجدید نظر با استناد به ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب نسبت به این حکم در دادگستری کل استان آذربایجان غربی اعتراض خواهد کرد.

این عضو کانون مدافعان حقوق بشر همچنین از طرح درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور خبر داد و اذعان داشت: از تمامی ابزارهای ممکن قانونی در اعتراض به حکم استفاده خواهم کرد. اما با توجه به ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر به متهم حکم لازم اجراست و احتمال می‌رود تا چند روز آینده با دستور سازمان اجرای احکام دوران محکومیت خانم بایزیدی در زندان زنجان آغاز گردد.

گفتنی ا‌ست زینب بایزیدی فعال کُرد و عضو کمپین یک میلیون امضاء در تاریخ 19 تیر 78 پس از احضار و مراجعه به ستاد خبری اداره اطلاعات مهاباد بازداشت و با گذشت یک ماه در دادگاهی بدون حضور وکیل با استناد به ماده 499 قانون مجازات اسلامی به 4 سال حبس تعزیری در تبعید محکوم گردید و همین حکم به فاصله‌ی کمی از صدور آن، در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی نیز مورد تائید قرار گرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours