حکم سولماز ایگدر، تایید حکم رضوان مقدم و اتهام عشا مومنی اعلام شد

14 آبان 1387

مدرسه فمنیستی :به گزارش کانون زنان ایرانی سولماز ایگدر، خبرنگار این سایت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس احضاریه کتبی که به وی ابلاغ شده او روز شنبه بیست و چهارم مهر ماه به شعبه 31 شهرری در دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما مسئولان دادگاه از ارائه حکم کتبی به او خودداری کردند و حکم شش ماه حبس تعزیری را به صورت شفاهی ابلاغ کردند.

سولماز ایگدر از فعالان اجتماعی و مدافع حقوق کودک و زنان روز جمعه نهم شهریور ماه همزمان با بیستمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در مقابل گورستان خاوران بازداشت شد و روز نوزدهم شهریورماه با تامین وثیقه یکصد میلیون تومانی پس از تحمل 12 روز زندان انفرادی آزاد شد.

رادیوزمانه نیز خبر داد که اتهام عشا مومنی فعال حقوق زنان که از ۲۴ مهرماه در زندان اوین به‌سر می‌برد، «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شد.

این اتهام را علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

خانم مومنی از ۲۴ مهرماه در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و مقام‌های امنیتی تاکنون حاضر نشده بودند علت دستگیری وی را اعلام کنند.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و برخی از دیگر نهاد‌های فعال حقوق بشر و حقوق زنان، بازداشت مومنی را محکوم و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی شده‌اند.

همچنین به گزارش تغییر برای برابری محکومیت 6ماه حبس و 10 ضربه شلاق رضوان مقدم، عضو کمپین یک میلیون امضا در دادگاه تجدید نظر تائید شد. این حکم که به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده است، پیش از این از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام اخلال در نظم عمومی صادر شده بود.

رضوان مقدم همراه با 32 نفر دیگر از فعالان جنبش زنان در 13 اسفندماه در برابر دادگاه انقلاب بازداشت و سپس دادگاهی شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours