اجرای طرح مطالعاتی دختران خمینی کبیر در دانشگاه‌ها آغاز شد

13 آبان 1387

ایرنا: رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های استراتژیک جنبش دانشجویی مسلمان گفت: اجرای طرح مطالعاتی دختران خمینی کبیربا هدف پاسخ گویی به شبهاتی که در حوزه زنان ایجاد می‌شود، از اول مهرماه سال جاری در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شده است.

سیدمحمدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود:
به اعتقاد ما غرب پس از آن که به این نتیجه برسد که نمی‌تواند با مساله هسته‌ای برای ایران مانعی ایجاد کند، سراغ موضوع حقوق بشر می‌رود و یکی از مسایلی که ایجاد می‌کند، موضوع زنان است.

وی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند، در توضیح طرح یادشده، گفت : در طرح مطالعاتی دختران خمینی کبیرمحتوایی توسط گروهی ازمدیران این مرکز و اساتید حوزه و دانشگاه تهیه و تبیین شده است.

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های استراتژیک جنبش دانشجویی مسلمان اظهار داشت : این محتوا و ضرورت مطالعه آن توسط مبلغین این مرکز تبیین شده و درهردانشگاه گروه‌های سه تا هفت نفره به عنوان عضو گروه مطالعاتی طرح، تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که محتوا به طور متناوب به این گروه‌ها ارسال می‌شود، گفت : گروه‌ها این محتوا را مطالعه می‌کنند و به مباحثه می‌پردازند.

حسینی درباره محصول این فرایند، گفت: اعضای گروه‌ها در مورد آنچه مطالعه کرده اند، مقاله می‌نویسند و یا به صورت سخنرانی مطلب ارایه می‌کنند.

وی از ارایه امتیازات و مشوق‌هایی برای فعالان این عرصه خبر داد و افزود:
برای شرکت‌کنندگان در طرح یادشده آزمون برگزار می‌شود.

او گفت: این که مقاله درسطح وبلاگ، سایت و روزنامه و همچنین سخنرانی‌هایی که درسطوح مختلف باشد، امتیازات متفاوت است.

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های استراتژیک جنبش دانشجویی مسلمان تاکید کرد که طرح مطالعاتی دختران خمینی کبیر مدل و الگویی از پروسه نخبه پروری سیاسی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours