پرینت مکالمه دکتر زهرا با برادرش در سیستم موجود نیست

18 آبان 1387

کانون زنان ایرانی :رییس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با ارسال نامه ای برای بازپرس پرونده مرگ مشکوک دکتر زهرا بنی یعقوب اعلام کرد که پرینت مکالمات تلفنی رحیم برادر زهرا -که آخرین گفت و گو را پیش از مرگ خواهرش یا او داشته – در سیستم پرینت موجود نیست.

به گفته ابوالقاسم بنی یعقوب ،پدر زهرا این پرینت از جمله اسنادی است که می تواند به کشف حقیقت در باره مرگ فرزندشان کمک و تناقض های این پرونده را روشن کند.

او اضافه می کند :

“اورژانس منطقه ، پس از معاینه جسد زهرا در ساعت نه و نیم شب ، عنوان کرده بود که او قبل از ساعت هشت شب فوت کرده است . ما بارها و در جریان بازپرسی به این گزارش دروغ اعتراض کردیم . اگر او ساعت هشت شب فوت کرده چگونه می توانسته در ساعت هشت و نیم شب با برادرش صحبت کرده باشد . آنها از ما پرسیدند که چه مدرکی برای اثبات این ادعای خود دارید ؟ ما در پاسخ گفته ایم غیر از شش نفری که در کنار برادر زهراشاهد مکالمه بودند ، می توانید پرینت مکالمه های تلفن همراه برادرش را بگیرید تا معلوم شود کی و از کجا با او تماس گرفته شده است . اما حالا پس از یکسال دوندگی که من و وکلای پرونده برای گرفتن پرینت مکالمات انجام داده ایم با این جواب روبرو شده ایم که پرینت در شبکه موجود نیست .چطور ممکن است که در شبکه موجود نباشد؟”

پدر زهرا با مراجعه به قاضی پرونده فرزندش به پاسخ رییس مرکز حفاظت قوه قضائیه اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.

دکتر زهرا بنی یعقوب یک سال و نیم پیش برای گذراندن دوره طرح پزشکی اش به صورت داوطلبانه راهی یکی از روستاهای دور افتاده استان همدان شد. او وقتی برای دیدن نامزدش به یکی از پارک های شهر همدان می رود توسط نیروهای امر به معروف بازداشت و پس از گذشت چند روز خبر خودکشی او در این بازداشتگاه به خانواده اش داده می شود . خبری که هر گز نمی توانست خانواده دکتر زهرا را قانع کند. آنها معتقد ند فرزندشان در پی یک بازداشت غیر قانونی در این بازداشتگاه موقت به قتل رسیده است.

متن کامل نامه جهانگیر ،رییس مرکز حفاظت اطلاعات به بازپرس پرونده به این شرح است :

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

بازپرس محترم شعبه اول دادسرای ناحیه 28 تهران (کارکنان دولت )

سلام علیکم

با احترام

بازگشت به نامه شماره 870089 موخ 19 شهریور 87 حسب اعلام دفترمرکزی نظارت پرینت ،پرینت شماره مورد نظر در سیستم موجود نیست.مراتب جهت هرگونه بهره برداری ارسال می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours