پیشرفتهای اشتغال زنان در ایران

26 آبان 1387

مدرسه فمنیستی :اشتغال زنان در ایران مسئله قابل انکاری نیست هر چند که رسانه ها از راههای فرهنگی سعی در جهت حذف زنان از بازار کار را دارند و کلیشه هایی که از زن ارائه می دهند زن خانه دار است . با این حال آمارهایی از اشتغال زنان ارائه داده اند که حاکی از پیشرفت زنان در این حوزه است .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از حضور 45 زن عضو در هئیت علمی این دانشگاهخبر داد.
شاهین فکور اظهار داشت : 225 نفر از استادان برجسته عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد واحد سنندج هستند که از این تعداد 45 نفر از آنان را زنان تشکیل می دهند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای پژوهشی زنان در دانشگاه بیان داشت : شورای پژوهشی زنان بخش عمده ای از کارگاه های پژوهشی و آموزشی را در دانشگاه ساماندهی کرده و تاثیرات بسزایی در روند پیشرفت همه جانبه دانشگاه آزاد سنندج را بر عهده داشته اند .
فکور همچنین به ایجاد مرکز مطالعات زنان در دانشگاه اشاره کرد و یاد آور شد : ایجاد مرکز مطالعات مختلف علمی و پژوهشی ویژه زنان می تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقاء سطح توانمندیهای زنان پژوهشگر داشته باشد و آنان را در رساندن به سهم خود در زمینه مدیریتی کمک نماید .

وی اظهار داشت : امروزه میزان تاثیرگذاری افراد در جامعه به زن و مرد بودن نیست بلکه به توانایی های درونی فرد بستگی دارد از این رو می توان گفت که زنان هم می توانند نقش بسزایی را در مدیریت جامعه ایفا نمایند .

همچنین مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 900 نفر از شاغلان در بهزیستی خراسان رضوی را زنان تشکیل می دهند . دکتر تهمینه شکیب افزود : بیش از نیمی از پرسنل سازمان بهزیستی کشور و حدود 900 نفر شاغل در بهزیستی خراسان رضوی را بانوان تشکیل می دهند . وی افزود: کمیته های سلامت، خدمات رفاهی کارکنان، فرهنگی و اطلاع رسانی، آموزش و پژوهش چهار کارگروه تخصصی برنامه های اجرایی بهزیستی است .

وی تصریح کرد : از جمله برنامه های اجرا شده توسط شورای مشورتی بانوان استان در سال 86 و 87، برگزاری اولین همایش شورای مشورتی بانوان، اقدامات مکاتبه ای با شهرستانها به منظور معرفی مشاور رئیس اداره در امور بانوان، تشکیل کمیته های تخصصی سازمان در قالب چهار کارگروه است .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان خبر از احداث ایستگاه آتش نشانی ویژه بانوان در کرمان داد.
علی کردی در گفتگو اظهار داشت: هم اکنون در استان کرمان 3 آتش نشان زن درحال فعالیت هستند که بزودی با راه اندازی ایستگاه آتش نشانی زنان این بخش از اتش نشانی کرمان گسترش خواهد یافت .

وی گفت : یکی از برنامه های مهم آتش نشانی بالا بردن سطح کیفی و آموزشی نیروهای آتش نشانی است که درهمین راستا نیروهای زن آتش نشانی کرمان برای اولین بار در دوره آموزشی آتش نشانی در کرج شرکت کردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours