دو نشست در مورد لایحه حمایت از خانواده: مجمع زنان اصلاح طلب و نشست مشترک زنان اصلاح طلب و اصول گرا

2 آذر 1387

بنا به گزارش سایت نوروز، مجمع زنان اصلاح طلب روز 22 آبان به منظور بررسی لایحه حمایت از خانواده تشکیل شده و قرار است روز دوم آذرماه نیز نشست مشترک زنان اصولگرا و اصلاح طلب برای بررسی لایحه حمایت از خانواده برگزار شود.

دبیر کل جامعه زینب از برگزاری نشست زنان اصولگرا با زنان اصلاح‌‏طلب در دفتر حزب جمعیت حضرت زهرا (س) خبر داد. مریم بهروزی در گفت‌‏وگو با خبرنگار”ایلنا”، با اعلام این مطلب تصریح کرد: به دلیل رفتن لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این نشست به این بهانه و در ارتباط با مسائل و حقوق زنان در دفتر حزب جمعیت حضرت زهرا (س) برگزار می‌‏شود.

از سوی دیگر در جلسه ماهانه مجمع زنان اصلاح طلب روز یک شنبه در محل دفتر خانه احزاب تشکیل شد، مینو مرتاضی لنگرودی ریاست جلسه را عهده دار شد و در ابتدای جلسه حاضرین به ارائه اخبار و رویدادهای مربوط به حوزه زنان و اصلاحات پرداختند: خبر برگزاری همایش موج سوم، دعوت از خاتمی، برگزاری سالگرد تشکیل فروم مادران صلح، خبر برگزاری همایش زن و مشارکت سیاسی تا پایان سال توسط انجمن زنان پژوهشگر علوم اسلامی، جلسه نقد ائتلاف برای مخالفت با لایحه حمایت از خانواده، بیانیه مرکز تحقیقات و مطالعات زنان حوزه علمیه قم، اعتراض به استفاده از عنوان دکتر برای مدیر کل دفتر زنان و حقوق بشر وزارتخارجه در حالی که ایشان لیسانس مامایی هست، مقاله توهین آمیز کیهان که زن را در حد یک سوژه جنسی پایین آورده است، از جمله اخبار مطرح شده در این جلسه بود که موارد اخیر واکنش زنان اصلاح طلب را برانگیخت .

پس از آن در این جلسه گزارش نایب رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از نحوه رسیدگی به لایحه حمایت از خانواده ارائه شد و آقای اسلام پناه نماینده جیرفت با حضور در جلسه مجمع در این رابطه گفت: خوشحالم که عده ای از خانم ها برای احقاق حقوق زنان پیشقدم شده اند و این امر مبارکی است که انشاءالله به سرانجام برسد. او با توجه به اهمیت خانواده هر گونه اقدامی را که موجب سستی و ایجاد مشکل برای آن شود مردود دانست و ادله مخالفین ماده 23 را به شرح زیر بر شمرد:

اولا آماری در دست نداریم که نشانگر این باشد که مردی خواسته همسر دوم داشته باشد و نتوانسته و دچار مشکل شده که حالا قانونگزار درصدد رفع مشکل برآید.

ثانیاً رضایت زن بر رضایت دادگاه ارجح است و بهترین شاهد برای اعمال عدالت مرد زن است که سابقه عملکرد مرد را دارد نه دادگاه که آینده را می بیند و از گذشته بی خبر است ضمن این که گرفتن رضایت دادگاه با شرایط موجود چندان سخت نیست!

وی حذف مواد 23 و 25 لایحه را نه تنها به نفع زنان بلکه به نفع جامعه و به مصلحت جامعه دانست و گفت ما در کمیسیون تنها با اختلاف یک رأی موفق به حذف آن شدیم و متأسفانه موافقان، ادله منطقی ارائه نمی کردند و با کمال تأسف زنان نماینده هم جزو موافقان بودند که این نشانگر فاصله شان با جامعه و نیازهای آن است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours