سهمیه بندی کنکور تغییر می کند

4 آذر 1387

تابناک: علی عباسپور فرد تهرانی » رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برنامه دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انجام تغییراتی در زمینه نحوه سهمیه بندی دانشگاهها و آزمون سراسری آنها خبر داد.

عباسپور به جام جم گفت : سه هفته پیش با مسئولان سازمان سنجش جلسه ای داشتیم که در آن با دو دیدگاه در زمینه برگزاری کنکور با 21 سهمیه بندی و یا 48 سهمیه بندی مواجه بودیم اما ما معتقدیم چنین کاری باعث پیچیدگی در سهمیه بندی می شود .
وی افزود : از طرف دیگر در کمیته برگزاری آزمون سراسری که با اختیاراتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است دریافتیم برخی از مشکلاتی که امسال در زمینه کنکور رخ داد نه از مصوبه شورای مذکور در باره سهمیه ها بلکه بخاطر اقداماتی است که کمیته برگزاری آزمون انجام داده بود.

عباسپور در این زمینه به نحوه پذیرش دانشجویان بومی اشاره کرد و گفت که بنا به تصمیم کمیته میزان پذیرش دانشگاهها از بومی منطقه ای به بومی استانی در سال گذشته 70 درصد و در سال جاری نیز 10 درصد افزایش پیدا کرده بود و همین امر امکان پذیرش دانشجویان خارج از هر استان را در دانشگاههای آن به شدت کاهش داده است .

وی تصریح کرد : همانطور که رئیس مجلس پیش از این نیز گفته است دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تغییراتی را در زمینه نحوه پذیرش دانشجو در آزمون سراسری به عمل آورند و این کار حتما انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours