احضار مریم حسین خواه به دادسرای امنیت و تشکیل دادگاه امیر یعقوبعلی و شهلا انتصاری

تغییر برای برابری-6 اسفند 1386

روز یک شنبه 5 اسفند ماه مریم حسین خواه، عضو مرکز فرهنگی زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضاء ً با ابلاغیه کتبی به دادیاری ویژه امنیت دادسرای انقلاب احضار شد. وی پیش از این، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق انتشار مطلب در سایت های تغییر برای برابری و زنستان در تاریخ 27 آبان ماه به دادسرا احضار و به دستور نماینده دادستان بازداشت شده بود. مریم حسین خواه 45 روز به همراه جلوه جواهری در بند عمومی زندان اوین به سر برد و در تاریخ 12 دی ماه با ضمانت نامه بانکی آزاد شد.

در همین روز دادگاه امیر یعقوبعلی از اعضای کمپین یک میلوین امضا در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد. در این روز امیر به همراه وکیل خود نسرین ستوده دردادگاه حاضر شد. امیر20 تیرماه 1386 در پارک اندیشه تهران حین جمع آوری امضا دستگیرشد و 17 مرداد ماه، پس از 28 روز بازداشت در سلول انفرادی با وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شد. نسرین ستوده در این باره گفت: «اتهام امیر یعقوبعلی اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام اعلام شد. استناد دادگاه به عضویت ایشان در کانون فرهنگی هستیا اندیش و بزرگنمایی در ارائه گزارشی از روز کارگر ذکر شده بود. ما ضمن رد کردن اتهامات وارده این ایراد را مطرح کردیم که افراد را حین جمع اوری امضا بازداشت می کنند و سپس اتهامات دیگری را برایشان مطرح می کنند. به هرحال آخرین دفاع صورت گرفته و منتظر صدور حکم دادگاه خواهیم بود»

در همین روز دادگاه شهلا انتصاری فعال جنبش زنان وکمپین یک میلوین امضا در شعبه 13 دادگاه نیز برگزار شد. شهلا انتصاری به همراه وکیل خود فریده غیرت در دادگاه حاضر شد. شهلا انتصاری جزو متهمان پرونده 22 خرداد 1386 است که در روز 13 اسفندماه نیز به همراه 32 تن از فعالان جنبش زنان جلوی دادگاه انقلاب بازداشت شده بود.

در همین روز پروین اردلان نیز در پی دریافت احضاریه به شعبه امنیت دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما بازپرس پرونده حضور نداشت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours