تجمع زنان اصولگرا روبروی مجلس تا اطلاع ثانوی لغو شد

8 آذر 1387

تغییر برای برابری: کمیته امور زنان خانه احزاب ایران در جلسه فوق العاده خود ضمن ابراز نگرانی و تاسف از نمایندگی نشدن مسائل زنان در مجلس و طرح مجدد ماده حذف شده 23توسط برخی زنان نماینده و منحصر کردن خلاهای قانونی به بحث تعدد زوجات، خواستار لغو تجمع معترضان روبروی مجلس شورای اسلامی شد.

این تصمیم در پی گفتگوی مریم بهروزی، دبیرکل جامعه زینب با موسی قربانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس مبنی بر این که حذف ماده 23همچنان به قوت خود باقی خواهد بود، اتخاذ شده است.

موسی قربانی اطمینان داده است که بنا نیست این ماده به لایحه بازگردد و هنگام طرح لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضائی و حقوقی قطعا هماهنگی و جلب نظر گروه های مختلف زنان مدنظر خواهد بود.

پیش از این توران ولی مراد، مسوول کمیته‌ حقوقی شورای احزاب زنان اصولگرا، از برگزاری تجمعی مردمی با حضور زنان ایران مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

توران ولی مراد گفته بود:« تلاش زنان اصولگرا این است که در این هفته ملاقاتی را با اعضای کمیسیون اجتماعی و حقوقی و قضایی مجلس انجام دهند و به طور کامل از حذف ماده 23 از لایحه حمایت از خانواده مطمئن شوند. در این صورت،‌این تجمع ملغی می شود».

او تاکید کرده بود:« اگر در این ملاقات، قانع شوند که مجلس همچنان بر موضع خود برای حذف ماده 23 از لایحه پافشاری می کند، تجمع مردمی و برنامه اعتراض زنان ایرانی پابرجا خواهد بود.»

قرار بر این بود تا با اطلاع رسانی وسیع از همه زنان ایرانی و انقلابی دعوت شود تا با همراه داشتن چفیه مقابل درهای مجلس حاضر شوند و صدای اعتراض و فریاد خود را در مقابل تصمیم بازگشت ماده 23 به لایحه حمایت از خانواده اعلام کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours