لیلا زانا به ده سال زندان محکوم شد

13 آذر 1387

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی: دادگاهی در ترکیه روز پنجشنبه لیلا زانا نماینده سابق پارلمان این کشور را به اتهام تعلق داشتن به گروه شورشی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک)، به ده سال زندان محکوم شد.

حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک) که خود این کشور، اتحادیه اروپا و امریکا نام ان را در فهرست سازمان های حامی تروریسم قرار داده اند از سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار تاکنون در جنوب شرقی ترکیه علیه دولت مرکزی این کشور مبارزه می کند و در نتیجه ان نیز تاکنون چهل هزار نفر کشته شده اند. لیلا زانا همان فردی است که پارلمان اروپا در سال هزار و نهصد و نود و پنج جایزه حقوق بشر ساخاروف را به وی اعطا کرد.

به ‌گزارش‌ خبرگزاری ‌‌‌‌‌فرانسه ‌از دیاربکر، دادگاه دیار بکر،بزرگترین شهر کردنشین در جنوب شرقی ترکیه، لیلا زانا را به اتهام نه مورد نقض قوانین جزایی و قوانین ضد تروریستی به ده سال زندان محکوم کرد. وی متهم است که در سخنرانی های خود از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک) و عبدالله اوجالان رهبر ان حمایت کرده است. لیلا قبلا نیز به مدت هشت سال یعنی از سال هزار و نهصد و نودو چهار تا دو و هزار و چهار به همراه سه نماینده کرد دیگر به اتهام تبانی با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک) در زندان بود.

وکیل مدافع لیلا زانا گفت که ما قطعا به این حکم اعتراض خواهیم کرد و خواستار تجدید نظر در این باره خواهیم بود

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours