حضور زنان در جشنواره های علمی داخلی و در اینترنت

22 آذر 1387

مدرسه فمینیستی: به گزارشخبرگزاری فارس، از میان 400 وبلاگ مورد بررسی، 37 درصد این وبلاگ ها متعلق به زنان هستند. از سوی دیگر 18 درصد از زنان از هویت حقیقی خود در وبلاگ هایشان استفاده می کنند درحالی که این نسبت در میان مردان 35 درصد است.

این درحالی است که بر اساس گزارش ایسنا تعداد کاربران اینترنت تا پایان شهریورماه جاری ۲۱ میلیون نفر بوده است.

بحث افزایش گرایش به اینترنت و حضور زنان در اینترنت درحالی مطرح است که بنا به گزارشات دستگاه هاى دولتى ایران بیش از پنج میلیون سایت را فیلتر کرده اند و به تازگی دادستان تهران اعلام کرد که برخورد با سایت هاى اینترنتى «ضد دین» و «غیر اخلاقى» تشدید مى شود.

سعید مرتضوى مى گوید که براى برخورد با آنچه وى «فعالیت سایت هاى الحادى و غیر اخلاقى» خوانده است مجموعه اى در دادستانى تشکیل شده و به طور ویژه ضمن رد یابى و شناسایى، با این سایت ها برخورد قانونى و قضایى مى کنند.

این مقام قضایى به خبرگزارى فارس گفته است: با تشکیل دادسراى ویژه جرائم اینترنتى، فضاى اینترنت را براى فعالیت سایت هاى ضد دین و غیر اخلاقى نا امن خواهیم کرد.

موضوعاتى چون «سکس» و «روابط جنسى» در ایران یک تابو به شمار مى روند و علاوه بر سایت هاى اینترنتى مرتبط با این موضوعات، محصولات فرهنگى مانند کتاب و فیلم نیز که در آنها چنین مواردى مطرح شده بود نیز سانسور مى شوند.

تشدید برخورد با سایت های «ضد اخلاقی» پس از آن صورت می گیرد که ارگان رسانه ای سازمان ملی جوانان در مردادماه گذشته از افزایش سکس گردی اینترنتی در میان جوانان ایرانی خبر داد.

بنا بر آمارهای انتشار یافته از سوی این سازمان، «بیش از ۵۵ درصد کاربران اینترنت در ایران که معادل ۱۲ میلیون نفرند به جستجوی سایت های سکسی مبادرت می کنند.»

62 درصد از طرح‌های ارائه شده به جشنوراه خوارزمی مختص دختران است

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس ، هزار و 163 دانش‌آموز و دانشجوی دوره کاردانی با 22 هزار و 642 طرح در جشنواره جوان خوارزمی حضور داشتند که قرار است در 24 آذر برگزیدگان دانش‌آموز جشنواره جوان خوارزمی مورد تقدیر قرار گیرند. معاون آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفته است که‌ 62 درصد از طرح‌های ارائه شده از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان دوره کاردانی مختص دختران و 38 درصد برای پسران بوده است.

کتاب گویای فتوالکترونیک توسط زهره محمدی

به گزارش خبرگزاری فارس، بخش اختراعات، ابتکارات و نوآوری‌های زنان امسال در دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری نخستین کتاب گویای فتوالکترونیک را به نمایش عموم گذاشت.

زهره محمدی، مخترع این اثر گفت: ایده اختراع این کتاب زمانی که مربی مهدکودک بودم به ذهنم خطور کرد زیرا زمان کافی برای خواندن کتاب به صورت اختصاصی برای هر کودکی وجود نداشت.
در این کتاب قابلیت خوانده شدن هر صفحه توسط خود کتاب وجود دارد و بچه هایی که هنوز سواد ندارند می‌توانند با بازکردن هر کتاب محتویات آن را صدای ضبط شده مادر خود یا مربی مهد بشنوند.
از دیگر امکانات این کتاب قابلیت برنامه ریزی با زبان‌های مختلف دنیا و ضبط متن با صدای دلخواه در حافظه‌های قابل بازیافت است که می‌تواند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours