در گفت و گو با محمد شریف عنوان شد:وضعیت پرونده روناک صفازاده نگران کننده است

2 دی 1387

دانشجویان مدافع حقوق بشر کردستان: روناک صفا زاده که‌ از 17/7/86 بازداشت شده است بعد از گذشت بیشتر از یک سال هنوز در قرار بازداشت موقت به سر می برد، دکتر محمد شریف وکیل مدافع این دانشجوی زندانی در گفت و گو با گزارشگران کانون گفت: در حالی که پرونده آماده صدور رای است اما تا به حال قاضی پرونده 8 بار قرار بازداشت موقت را تمدید کرده است.

وی روند پرونده را این طور شرح می دهد: در تاریخ 23/12/86 جلسه رسیدگی در شعبه 1 دادگاه انقلاب برگزار گردید و لایحه دفاعی تقدیم و همچنین دفاع شفاهی نیز انجام شده اما تا به حال تصمیم مشخصی از ناحیه دادگاه اتخاذ نشده است.

دکتر شریف اضافه کرد که وی از سوی خانواده موکل و همچنین سایر نهادهای حقوق بشری (داخل و خارج) تحت فشار می باشد. وی همچنین اشاره کرد که عدم اتخاذ تصمیم از سوی دادگاه نگران کننده می باشد. لازم به‌ ذکر است که‌ در خصوص پرونده متهم دیگر یعنی هانا عبدی، احکام بدوی و تجدیدنظر صادر شده اما در مورد پرونده روناک هنوز حتی حکم بدوی هم صادر نشده است. ایشان اشاره کردند که به لحاظ نوع اتهام (محاربه ) و عدم اتخاذ تصمیم وضعیت نگران کننده ای برای موکل من ایجاد شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours