اظهارات مسئولین درباره بنیان خانواده در ایران

8 دی 1387

مدرسه فمینیستی : مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: یکی از تلخ ترین آمارها در جامعه امروز، آمار طلاق است که برغم تهدید کنندگی هنوز حساسیت های لازم را در میان مسوولان ایجاد نکرده است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، “فرحناز قندفروش” در چهاردهمین دوره آموزشی تحکیم بنیان خانواده با اشاره به اینکه خانواده دارای معنویت، بستری برای ایجاد تعامل دینی است، افزود: در دو سال اجرای این دوره ها چهار هزار زوج در آستانه جدایی، با شرکت در این دوره ها با شیوه های نوین زندگی زناشویی و ایجاد تعامل با یکدیگر آشنا شدند.
وی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که برگزاری این دوره ها داشته این بوده که از این تعداد زوج تاکنون هیچ کدام برای جدایی اقدام نکرده و زندگی خود را ادامه داده اند.

به گفته وی، با بررسی آمارهای طلاق در استان تهران به رشد غیر منطقی این پدیده شوم از سال 80 به بعد می رسیم که این امر موجب برگزاری این دوره ها برای زوج های در آستانه جدایی که در محاکم قضایی پرونده داشتند، شد.

همچنین منیره نوبخت گفت: زنان بدسرپرست که همسران آنان به دلایل مختلف اعتیاد، بی تعهدی به خانواده، نفقه خانواده را تامین نمی‌کنند، بدون حمایت های قانونی در معرض آسیب های جدی قرار دارند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهارداشت: متاسفانه این قانون شامل حال زنان بدسرپرست نمی شود و تنها زنان و کودکانی را شامل می شود که به نوعی سرپرست خود را از دست داده اند، زنانی که یا مطلقه هستند و یا همسرشان فوت کرده تحت پوشش این قانون و حمایت های مراکز مربوطه قرار می گیرند.

در عین حال به گزارش خبرگزاری فارس مرتضی تمدن استاندار تهران چهاردهمین همایش تحکیم بنیان خانواده با تأکید بر اینکه غربی‌ها در زمینه خانواده محتاج تجربه ایرانی‌ها هستند، گفت: ما این تجربه را در پرتوی گنجینه اسلام به دست آورده‌ایم.
وی اظهار داشت: دنیا در موضوعات بسیاری ناجوانمردانه دستاوردهای ما را نفی می‌کند؛ اما در زمینه خانواده، ما از سایر کشورها بی‌نیاز هستیم و از این بعد دنیاست که باید از ما الگو بگیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours