اخبار زنان از سراسر دنیا در ماه نوامبر– دسامبر

۱ min read

رویا صحرایی-12 دی 1387

مدرسه فمینیستی: افزایش چشم گیر پیشرفت زنان در طی پنج سال اخیر درچین موضوعی بود که در دهمین گردهمایی ملی زنان در پکن مطرح شد. این پیشرفت که شامل راه اندازی 27000 دفاتر زنان و کودکان بوده است درحالی مطرح شد که دولت از زنان در سراسر چین دعوت کرد که در این گردهمایی که در 28 اکتبر برگزار شد شرکت کرده و پیش نویسی به منظور توسعه زنان دربرنامه پنج سال آینده آماده کنند. به گزارش چاینا مورنینگ پست به نقل از هانگ کوینگی دبیر”اتحادیه زنان در سراسر چین” (بزرگترین سازمان غیر دولتی زنان در چین) در 29 اکتبر نوشت حضور زنان در مشاغلی مانند پلیس ، قضاوت ، حسابداری ، سیاست به میزان 45% افزایش پیدا کرده است. هانگ همچنین اعلام کرد که دولت چین در تلاش است که هر گونه تبعیض علیه زنان در جامعه را ریشه کن کرده و تبعیض میزان درآمد کمتر زنان نسبت به مردان را برطرف سازد.

قدرت زنان قانونگذار در عراق

◀️  به گزارش مجله پیشگامی در سلامت زنان در 14 دسامبر اعلام شد که در طی انجام تحقیقاتی که از میان 16000زنان مورد مطالعه انجام گرفته ، زنانی که بعد از یائسگی اقدام به هورمون درمانی می کنند دوبرابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان سینه هستند.

اخباری از زنان ایران در رسانه های بین المللی

و اما در پایان سال 2008 سایت خبری ” Women eNews “درمیان مهمترین اخبار زنان درسال 2008به اخبار مربوط به سرکوب شدید فعالین حقوق برابر زنان در ایران از جمله سرکوب فعالان کمپین یک میلیون توسط دولت ایران اشاره کرد. در این جمع بندی اخبارمربوط به کاندیداتوری هیلاری کلینتون، اخبار مربوط به زنانه شدن ایدز که بیانگر تهدید شدید سلامتی زنان در برابر این بیماری است ، اعلام رسمی فمینست بود ن نخست وزیر برگزیده اسپانیا در آوریل سال گذشته و انتصاب 9 زن در کابینه 17 نفری وی و همچنین نرخ بالای بیکاری زنان در سال گذشته نسبت به مردان ، همگی جزو مهمترین اخبار سال 2008 آورده شده است.

خلاصه اخبار مربوط به نشانه های اصلاحات حقوقی زنان در کشور عربی در سال 2008 به شرح زیر
خالی از لطف نیست:

اعلام کشور عربستان سعودی در ماه ژانویه سال 2008 در خصوص اجازه دادن به زنان که به تنهایی در هتل های این کشور بتوانند اقامت کنند.

فشار فعالان حقوقی زنان در عربستان برای آسان کرد قوانین قیومیت زنان توسط مردان که تقریبا در تمام جنبه های زندگی آنان وجود دارد.اعطای حق ازدواج زنان عربستانی به خودشان بدون نیاز به اجازه پدر یا قیم که در ماه مارس گذشته تصویب شد

اولین فرمان ریاست جمهوری امارات متحده عربی برای انتصاب یک زن به مقام قضاوت و دو برابر شدن انتصاب زنان به وزارت ( از دو نفر به چهار نفر) در این کشور.

اعلام عمومی حمایت پادشاه مراکش از برابری حقوقی زن و مرد ماه دسامبر و حذف مواد مشروط پذیرش کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان در تمام زمینه ها و پذیرش بدون قید و شرط آن ، از جمله مهمترین اخبار در کشورهای عربی در سال گذشته میلادی بود است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours