ادامه موضع گیری مسئولان نیروی انتظامی درباره دستگیری های میدان صادقیه

10 اسفند 1386

جانشین فرمانده ناجا: حتی بر فرض این که اقدام مامور پلیس فاقد ارزش ها باشد، آن دختر نباید مقاومت کند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، با اعلام دستگیری 9 تن در درگیری برخی افراد با مأموران گشت ارشاد میدان صادقیه؛ جانشین فرمانده ناجا در مواجهه با پرسش خبرنگاران در خصوص نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد در میدان صادقیه تهران که منجر به درگیری شده است، توضیحاتی داد.

سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه رؤسای پلیس امنیت اخلاقی سراسر کشور، در این خصوص عنوان داشت: به خواهری در خصوص نحوه پوشش تذکر داده شده اما این خواهر با ایجاد سر و صدا مقاومت کرده و در حین انتقال به خودرو گشت ارشاد، از همکاری ممانعت کرده است؛ بطوریکه با ایجاد سر و صدا، افرادی در محوطه تحت تاثیر این فرد قرار گرفته و با نیروهای پلیس حاضر در محل درگیر شدند و در نهایت با حضور تعدادی از نیروهای پلیس، افرادی که با ماموران درگیر شده بودند نیز دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری 9 تن علاوه بر دستگیری فرد مورد نظر در میدان صادقیه خبر داد و تاکید کرد: حتی بر فرض این که اقدام مامور پلیس فاقد ارزش ها باشد، آن دختر نباید مقاومت کند و دلیلی بر مقاومت در مقابل پلیس وجود ندارد.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا: جوی که برخی مقابل گشت ارشاد راه می‌اندازند، سازماندهی شده است

همچنین، در خبر دیگری که در همین خبرگزاری منتشر شده است، سردار احمد روزبهانی در حاشیه آخرین روز از دوره یک‌هفته‌ای آموزش رؤسای پلیس امنیت اخلاقی سراسر کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه صادقیه اظهار کرد: بارها شده با بررسی موضوع برخی برخوردها که گفته می‌شود از ناحیه ماموران پلیس زن یا مرد با مردم صورت گرفته، پی برده‌ایم که راه انداختن چنین جوی در میان مردم از قبل سازماندهی شده بوده است؛ بطوری که خانمی با وضعیتی ویژه به سمت مامور گشت ارشاد حرکت می‌کند، در حالی چند دوربین وی را تحت نظر دارد. وی در ادامه یادآور شد: این افراد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که به طور حتم مامور پلیس به آنها تذکر دهد و در این میان بدون معطلی شروع به جیغ کشیدن و فریاد زدن می‌کنند و این در حالیست که نه ماموری با آنها برخورد فیزیکی کرده و نه کسی کتک‌شان زده است، اما همان شب آنتن بیگانه این تصاویر جیغ زدن را پخش می‌کند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت موضوع از پیش برنامه‌ریزی شده است.

سردار روزبهانی یکی دیگر از عوامل جیغ و فریادهای افراد دستگیر شده را مربوط به زنان خیابانی دانست و گفت: این افراد به محض دستگیر شدن تلاش می‌کنند با معرکه‌گیری از قانون فرار کنند؛ چرا که می‌دانند به محض انتقال آنها به مقر پلیس، بلافاصله هویت و سوابقشان آشکار شده و شامل مجازات حد یا پرداخت جریمه می‌شوند؛ از این رو تلاش می‌کنند با این برخوردها و جمع کردن مردم به دور خود از مهلکه فرار کنند.

وی تاکید کرد: ته کار چنین اتفاقاتی همچون حادثه هفته گذشته میدان صادقیه تهران مشکوک است و قطعا این نیست که مامور نیروی انتظامی با زور و ضرب و شتم، کسی را به داخل خودرو گشت ارشاد برده باشد. سردار روزبهانی در انتها خاطر نشان می کند: هدف پلیس گشت امنیت اخلاقی (ارشاد) دستگیری نیست؛ چرا که اگر این گونه بود خودرو ون نمی‌آورد و با اتوبوس می‌آمد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours