بررسی لایحه حمایت از خانواده به زودی در کمیسیون قضایی آغاز می‌شود

28 دی 1387

ایرنا: رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد که لایحه حمایت از خانواده به زودی در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

علی شاهرخی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: به دلیل حساسیت این لایحه، کمیته ویژه‌ای در کمیسیون مسوول رسیدگی به جزئیات این لایحه شده است .

وی اضافه کرد: این کمیته هم اکنون در مراحل نهایی بررسی این لایحه است و انتظار می‌رود که رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از خانواده به زودی در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار گیرد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطر نشان کرد که برای بررسی کارشناسی این لایحه، در این جلسات کارشناسانی از کانون وکلا، دفتر جمعیت حقوق بشر در ایران، قضاتی که در دادگاه خانواده فعال هستند، قوه قضاییه و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری و مشارکت دارند.

وی همچنین گفت: فراکسیون زنان مجلس نیز نظرات خود را به صورت کتبی به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارایه کرده است.

شاهرخی نژاد در خصوص جایگزین ماده ‪ ۲۳‬این لایحه گفت: گرچه دو جلسه درباره ماده ‪ ۲۳‬این لایحه که به موضوع ازدواج مجدد مردان اختصاص دارد بحث شده است اما برای اینکه جانب احتیاط رعایت شود، مقرر شده است که بحث‌ها در خصوص این ماده همچنان ادامه یابد.

شاهرخی نژاد تاکید کرد که ماده ‪ ۲۵‬این لایحه در خصوص مالیات بر مهریه زنان که در بررسی کلیات حذف شده بود، ماده جایگزین نخواهد داشت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours