کمپین حمایت از کانون مدافعان حقوق بشر آغاز به کار کرد

1 بهمن 1387

مدرسه فمینیستی: کمپین حمایت از کانون مدافعان حقوق بشر بیست و چهارم دی ماه آغاز به کار کرد.

درپی برخوردهای اخیر با شیرین عبادی ، برنده جایزه صلح نوبل و رییس کانون مدافعان حقوق بشر و یورش به دفتر وکالت او و نیز پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، جمعی از فعالان حقوق زنان ، کمپینی رادر حمایت از این کانون تشکیل دادند.

در اولین روز دی ماه امسال دفتر کانون مدافعان حقوق بشرمیزبان جشنی به مناسبت شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر بود اما ماموران نیروی انتظامی بدون این که حکمی در دست داشته باشند؛ به همراه تعدادی از افراد لباس شخصی به دفتر کانون مراجعه و حاضران را بیرون کردند و نیز دفتر کانون را پلمپ کردند.

همچنین نهم دی ماه امسال پنچ نفر تحت پوشش ماموران مالیاتی به دفتر وکالت شیرین عبادی مراجعه کردند و همه پرونده های محاکماتی ، 77 جلد پرونده و پنچ کلاسور حاوی مکاتبات شخصی و اداری او را ضبط کردند.

جمعی از فعالان حقوق زنان با تشکیل این کمپین از فعالیت های کانون مدافعان حقوق بشر و همینطور شیرین عبادی حمایت خواهند کرد . به همین منظور به زودی وب سایتی را برای انعکاس فعالیت های خود در این زمینه و همچنین معرفی هرچه بیشتر فعالیت های شیرین عبادی و دفتر کانون مدافعان حقوق بشر راه اندازی خواهند کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours