پاریسی های مشتاق به بهانه سیمون دوبووار با «سیمین سه بووار» دیدار کردند / عکس ها از مریم

۰ min read

6 بهمن 1387

مدرسه فمینیستی: روز پنج شنبه در پاریس مراسمی دیگر در حاشیه مراسم اهداء جایزه سیمون دوبووار به کمپین یک میلیون امضاء برگزار شد. این مراسم که به دعوت انتشارات خاوران و انجمن رودکی برگزار شد، سیمین بهبهانی که به نمایندگی از کمپین یک میلیون امضاء به پاریس سفر کرده بود، در جمع مشتاقان خود به سخنرانی و شعرخوانی پرداخت.

در اطلاعیه برگزاری این مراسم انجمن رودکی و انتشارات رودکی نوشته بودند: «برای ارجگذاری به مبارزه زنان ایران، جایزه سیمون دوبوار در سال 2009 به کمپین یک میلیون امضاء اهدا شد. سیمین بهبهانی شاعر و نویسنده آزاد کشورمان، به نمایندگی از کمپین یک میلیون امضاء برای دریافت جایزه سیمون دوبوار به پاریس آمده است. انجمن رودکی و انتشارات خاوران مفتخرند که خانم سیمین بهبهانی دعوت آنها را برای شرکت در جلسه دیدار با دوستداران شان در پاریس پذیرفته است. این جلسه در روز پنج شنبه ساعت 17 و سی دقیقه در سال فارابوف در دانشکده پزشکی پاریس برگزار می شود. ا از هم میهنان گرامی خود دعوت می کنیم تا با شرکت خود دراین دیدار، محبت و احترام قلبی خود را به شاعر محبوب مان خانم سیمین بهبهانی ابراز داشته و همبستگی خود را با مبارزه زنان کشورمان بیان کنند».

در پی این اطلاعیه مراسم دیدار با سیمین بهبهانی روز پنج شنبه برگزار شد. که در آن سیمین بهبهانی و شهلا شفیق، از فمینیست های ایرانی مقیم پاریس در آن حضور یافتند و به ایراد سخنرانی و شعرخوانی پرداختند.

عکس های این مراسم را که به لطف مریم از پاریس برای مدرسه فمینیستی ارسال شده است در زیر می توانید مشاهده کنید.

لازم به ذکر است است که هادی خرسندی طنزپرداز ایرانی، در روزهای اخیر به مناسبت اهدای جایزه سیمون دوبووار به نماینده کمپین، سیمین بهبهانی، شعری در وصف خانم بهبهانی سروده است که درسایت ها منتشر شده است. وی در این شعر سیمین بهبهانی را «سیمین سه بووار» نامیده بود.











مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours