بازجویی از نفیسه آزاد در بازداشتگاه وزرا و پلیس امنیت دربند ادامه دارد

13 بهمن 1387

تغییر برای برابری: صبح روز یک شنبه چهاردهم بهمن ماه در پی حضور همسر و دوستان نفیسه آزاد در مقابل پایگاه یکم امنیت دربند، بعد از چند ساعت دو مامور به همراه همسر وی به بازداشتگاه وزرا رفته و وی را جهت ادامه رسیدگی به پرونده اش به دادگاه انقلاب منتقل کردند. به گفته نفیسه آزاد در این جلسه دادرسی کوتاه، قاضی سبحانی بی آن که با وی ملاقات کند تنها به صدور حکم ادامه بازداشت به منظور ادامه تحقیقات و بازجویی اکتفا کرد و سپس دو مامور به همراه همسر نفیسه وی را مجددا به پایگاه یکم امنیت دربند منتقل کردند.

وحید ملکی همسر نفیسه در این خصوص به تغییر برای برابری گفت: “همسرم امروز عصر نیز در پایگاه پلیس امنیت دربند بازجویی شد. با وجود این که قرار بود انتقال نفیسه به بازداشتگاه وزرا با همراهی من انجام شود، پس از چهار ساعت بلاتکلیفی در مقابل پایگاه یکم پلیس امنیت دربند به صورت پنهانی نفیسه را به وزرا بردند و من از طریق دوستان او که مقابل بازداشتگاه وزرا حضور داشتند متوجه انتقالش شدم. در مدتی که نفیسه را به دادگاه انقلاب انتقال می دادیم او به کیفیت بد غذای بازداشتگاه اشاره کرد. این در حالی است که مسئولان بازداشتگاه وزرا همچنان از پذیرفتن غذا و وسایل شخصی وی خودداری می کنند.”

نفیسه آزاد در مدت کوتاهی که در مقابل دادگاه انقلاب موفق به گفتگو با همسر و دوستانش شد از شرایط بد بازداشتگاهی که در آن به سر می برد و نیز آلودگی محیط سلول ها و عدم دسترسی به امکانات اولیه بهداشتی و همچنین سرمای شدید فضای بازداشتگاه شکایت داشت.

این فعال کمپین یک میلیون امضا که روز جمعه به همراه دو تن دیگر در کوهستان توچال تهران بازداشت شد، تاکنون در بازداشتگاه وزرا و پلیس امنیت پایگاه یکم مورد بازجویی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours