عالیه اقدام دوست، یکی از حاضران در تجمع 22 خرداد 1385، تحت الحفظ به شعبه اجرای احکام منتقل شد و سپس به زندان اوین

۰ min read

13 بهمن 1387

مدرسه فمینیستی: عالیه اقدام دوست که به 3 سال حبس قطعی محکوم شده بود، امروز تحت الحفظ به شعبه اجرای احکام منتقل شد. “اقدام دوست” از جمله زنانی بود که در روز 22 خرداد 1385 در تجمع اعتراض آمیز زنان شرکت کرد و در میدان هفت تیر سوار بر ماشین نیروی انتظامی راهی بازداشتگاه اوین شد و در نهایت شعبه‌ 15 دادگاه انقلاب تهران، عالیه اقدام‌دوست را به سه سال و چهار ماه حبس و 20 ضربه شلاق محکوم کرد. پس از آن دادگاه تجدید نظر نیز حکم 3 سال حبس وی را تایید کرده بود.

به گفته نسیم غنوی یکی از وکلای اقدام دوست، دیروز (12 بهمن 1387) موکلش در تماسی که با وی گرفته بود، به او اطلاع داده بود که ماموران اجرای حکم به در منزل وی در شهرستان فومن رفته و وی را تحت الحفظ به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران برای اجرای مدت محکومیت منتقل کرده اند. نسیم غنوی با امروز 13 بهمن با مراجعه به دادگاه انقلاب با موکل اش، عالیه اقدام دوست ملاقات کرد.

نسیم غنوی به مدرسه فمینیستی گفت :«امروز قرار است حکم عالیه اقدام دوست اجرا شود و به زندان منتقل شود. تنها راه قانونی که برای ما مانده است تقاضای رسیدگی مجدد پرونده از رئیس قوه قضاییه بر اساس ماده 18 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب است.»

خبر تکمیلی: براساس گزارش کانون زنان ایرانی عالیه اقدام دوست اکنون در بند نسوان زندان اوین است: عالیه اقدام دوست ،فعال جنبش زنان ، پنج شنبه گذشته برای گذراندن سه سال حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

او به جرم شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز بیست ودوم خرداد سال 1385 به سه سال حبس قطعی محکوم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours