تعویق جلسه بازجویی نسرین ستوده به 26 بهمن ماه و صدور قرار کفالت برای جلوه جواهری

20 بهمن 1387

مدرسه فمینیستی: امروز بیستم بهمن ماه ، نسرین ستوده و جلوه جواهری در دادیاری یکم امنیت دادگاه انقلاب برای بازجویی حاضر شدند طی احضاریه کتبی که 5 شنبه هفته گذشته خانم ها ستوده و جواهری دریافت کردند باید ظرف 3 روز، خود را در دادیاری یکم امنیت جهت اخذ پاره ای توضیحات حاضر می کردند.

به گفته مینا جعفری وکیل نسرین ستوده و جلوه جواهری، اتهامات وارده بر خانم جلوه جواهری عبارت بودند از تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر پلیس. جلسه دادگاه با حضور وکیل ایشان تشکیل شد که اجازه دفاع از موکل در مرحله اخذ آخرین دفاع که از سوی خانم جواهری به وکیلش مینا جعفری واگذار شده بود داده نشد و اظهارات وکیل هم در صورتجلسه درج نگردید که این امر با ماده 128 قانون آیین دادرسی کیفری مغایرت دارد. همچنین از موکل ، سوالاتی درباره مدیریت سایت مدرسه فمنیستی پرسیده شد که ارتباط چندان روشنی با اتهامات وارده نداشت. در نهایت نیز قرار کفالت 50 میلیون تومانی برای جواهری صادر شد؛ برای اتهاماتی که هیچ دلیل و مدرکی برای اثباتشان از سوی دایاری شعبه یکم ارایه نشد!

همچنین به گفته مینا جعفری وکیل نسرین ستوده، به دلیل کمی وقت ، جلسه بازجویی از خانم ستوده به شنبه هفته بعد یعنی 26 بهمن ماه موکول شد.

ستوده و جواهری دو تن از فعالان حقوق زنان هستند که بیست وسوم خرداد سال جاری ، به همراه هفت تن دیگر از فعالان جنبش زنان مقابل گالری راه ابریشم دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند. این نه نفر که برای شرکت در مراسمی به مناسبت 22 خرداد روز همبستگی زنان ایران به گالری راه ابریشم آمده بودند مقابل گالری و در خیابان دستگیر شدند.؛ مراسمی که برگزار نشد.

آنها پس از سپری کردن چند ساعت در سلول های بازداشتگاه وزرا بدون مجوزبازجویی و در نهایت به قید ضمانت و اخذ مدارک شناسایی ضامن ها بدون آنکه هیچ گونه رسیدی در مقابل مدارک به آنها بدهند آزاد شدند.

آن روز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد، روز همبستگی زنان را گرامی بدارند. اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند . این در حالی بود که پیش از آن مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود. اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours