عالیه اقدام دوست به زندان گوانتانامو منتقل نشد

۰ min read

25 بهمن 1387


عالیه اقدام دوست بالاخره به زندان گوانتانامو منتقل نشد

طبق اخبار واصله از منابع کمتر شناخته شده، خانم عالیه اقدام دوست که در روز 22 خرداد 1385 با این شعار که «من یک زنم و لابد می تونم رویایی داشته باشم… نمی تونم؟» به همراه چند هزار نفر از دوستان رویایی خود، در میدان هفت تیر حاضر شد. نتیجه نهایی این حضور بالاخره روز 12 بهمن 1387 اعلام شد: عالیه اقدام دوست تحت الحفظ و با «طپانچه» برای آموزش های بیشتر و پاس کردن واحدهای درسی، به جهت « رویا زدایی» به دانشگاه اوین منتقل شد.

مبصر کلاس مدرسه فمینیستی، که اکنون از هم بندی های (ببخشید همکلاسی های) عالیه اقدام دوست در دانشگاه اوین است، راپورت داده که او _ عالیه خانم _ از روز 12 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه اوین (که بعد از دانشگاه زنجان یکی از حساس ترین دانشگاه های کشور محسوب می شود) ثبت نام کرده و مشغول تحصیل است.

طبق راپورت های مخفی مبصر کلاس، خانم عالیه اقدام دوست پس از ثبت نام در دانشگاه اوین دچار مشکلات درسی عجیبی شده و پس از مراجعات مکرر به معاونت دانشجویی دانشگاه اوین، جناب آقای حسن مددی، قرار شد برای رفع مشکلات درسی اش 4 واحد اضافه، از جمله جیره تعزیر (هفتاد ضربه شلاق) را نیز به واسطه تحریکات غیرمترقبه، دریافت کند.

براساس همین گزارش، به تازگی در دانشگاه اوین شایعه شده که به رغم آن که در رسانه های این دانشگاه خبر رسمی مبنی بر تنبیه و جریمه تیم فوتبال زنان به همه دانشجویان (از جمله به خانم عالیه اقدام دوست) ابلاغ شده بود و ایشان حتا 2 واحد «منع ورزش زنان» را گذرانده بود، شب گذشته متاسفانه به رغم همه این تدابیر امنیتی، از بخت بد، در هنگام خواب، رویا می بیند که تیم فوتبال زنان به مصاف تیم نیمه ـ مردان ایرانی رفته است، و 4 زن دیگر هم از قضا به استادیوم فوتبال رفته اند و مردان گنده کره جنوبی را نیز تماشا کرده اند!

پخش خبر و کشف و تعبیر این «خواب»، به قول برخی از کارشناسان دانشگاه اوین نشان دهنده آن است که خانم عالیه «هنوز رویایی در سر دارد»، از این رو مدیریت دانشگاه به این بانوی رویایی ابلاغ کردند که برای «رفع مشکل درسی در حوزه ورزش فوتبال » بار دیگر به معاونت دانشجویی، آقای مددی مراجعه کند.

با دریافت این امریه از رئیس دانشگاه، خانم اقدام دوست با دستپاچگی، دادخواستی مبنی بر انتقال به زندان گوانتانامو را تسلیم مقامات دانشگاه اوین کرده است. اما «میس دولیتل» این بانوی آمریکایی (حتما یادتان هست که خواهر خوانده مبصر کلاس خودمان است)، خبر داده که «باراک اوباما» به شکل ناجوانمردانه ای دانشگاه بین المللی گوانتانامو را به زودی تعطیل خواهد کرد. در نتیجه تا اطلاع ثانوی، وضعیت درسی و رویاهای عالیه اقدام دوست که رویاهایش را در «سر» مخفی کرده، نامشخص و در ابهام خواهد ماند.

در کنکور 22 خرداد 1385 به غیر از عالیه اقدام دوست، چند تن دیگر نیز تقاضا شان برای تحصیل در دانشگاه اوین پذیرفته شده بود ولی طبق اخبار غیرموثق در کارنامه کنکور، آنان را ستاره دار کرده اند و از ورود آنان به دانشگاه اوین، فعلا جلوگیری شده است.

در ضمن، از آن جایی که انجمن اسلامی دانشگاه اوین به تازگی ملغا اعلام شده، وضعیت برگزاری کنکور 8 مارس امسال برای پذیرش دانشجوهای مونث به دانشگاه اوین، نامعلوم است. دانشگاه اوین هر سال سه بار (در 22 خرداد، 5 شهریور، و 8 مارس) با برگزاری کنکور (معمولا در میدان هفت تیر یا جلوی دانشگاه تهران و حداکثر در پارک دانشجو) دانشجوی جدید می پذیرد. اما امسال به دلیل آن که برخی از دانشجویان ستاره دار به گزینشی عمل کردن دانشگاه اوین اعتراض دارند، در نتیجه، برگزاری مراسم 8 مارس معلق مانده است.

ما فعالان (ببخشید، تماشاچی ها)ی جنبش زنان، همچنان منتظر اخبار جدیدی از سوی مبصر کلاس در مورد عالیه خانم و اعلام وضعیت برگزاری کنکور 8 مارس امسال برای پذیرش دانشجوی جدید به دانشگاه اوین و مشخص شدن وضعیت دانشجویان ستاره دار هستیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours