کتب درسی مدارس، دخترانه و پسرانه می‏شود

16 اسفند 1387

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تفاوت‏ها، جنس، دانش آموزان دختر و پسر باید در تالیف کتب درس، لحاظ شود ، ابراز کرد: محتوای برخی کتب درسی دختران و پسران با توجه به شرایط جغرافیایی و زبان بومی باید متفاوت نگاشته شود تا تاثیر و اثربخشی لازم را داشته باشد.

علی‌رضا علی‌احمدی در همایش «بررسی و تبیین نگاشت اول سند برنامه درس ملی» با بیان اینکه باید در برنامه درسی ملی کشور در زمینه‌آداب و سنن زندگی دانش‌آموزان عشایری، روستایی و شهری نگاه متفاوتی وجود داشته باشد، اظهار کرد: این برنامه درسی ملی باید به گونه‌ای اجرا شود که با تغییرات مدیریتی دچار دگرگونی و لغزش نشود.

وی افزود: اگر برنامه درسی ملی فقط برای آموزش و پرورش و کلاس و مدرسه دیده شود، موفقیت‌آمیز نخواهد بود، زیرا برنامه درسی ملی کشور باید پاسخگوی همه اقشار با نیازهای مختلف باشد.

وی با تبیین راهکارهای عملی و اجرایی‌شدن برنامه درسی ملی، بر تولید محتوای الکترونیکی کتب درسی تاکید کرد و با اشاره به برخی نواقص در نظام تعلیم و تربیت کشور، به «سلیقه‌ای و بدون برنامه متمرکز عمل کردن» مراکز آموزشی چون دارالقرآن‌ها اذعان کرد و گفت: آموزش کارآمد مربیان این مراکز باید مدنظر قرار گیرد.

علی‌احمدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید دارای برنامه انعطاف‌پذیر باشد، ابراز داشت: برای پاسخگویی به این نیازها، باید نگاه آینده‌نگرانه در آموزش و پرورش وجود داشته باشد. از طرف دیگر کتاب و معلم در شرایط فعلی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست و کلاس‌های‌درس امروزی باید به کلاس‌های مولتی مدیا یا چند رسانه‌ای تبدیل شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours