انتشار کارت تبریک برای عالیه اقدام دوست در کانون ره آورد و سئوال نماینده حزب چپ در پارلمان سوئد در مورد عالیه

16 اسفند 1387

سئوال نماینده حزب چپ در پارلمان سوئد از وزیر امور خارجه سوئد

پیک ایران (ترجمه و تکثیر:”فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی”): هانس لینده نماینده حزب چپ در پارلمان سوئد از کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد در رابطه با زندانی شدن عالیه اقدام دوست سئوال کرد. وی هنگام طرح پرسش خود گفت، اخیرا خانم عالیه اقدام دوست عضو کمپین یک میلیون امضاء دستگیر و روانه زندان اوین در تهران شد. او متهم به شرکت در تجمع مسالمت آمیز 11 جون 2006 شده است. دادگاه انقلاب اسلامی ابتدا وی را به سه سال و چهار ماه زندان و بیست ضربه شلاق محکوم کرد ولی در دادگاه تجدید نظر حکم او به سه سال زندان تغییر پیدا کرد… دولت ایران کنوانسیون بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی را امضاء کرده است. این کنوانسیون به زنان حق آزادی بیان را می دهد. عالیه اقدام دوست در حالی دستگیر شد که از این حق استفاده کرده است. به این دلیل من از وزیر امور خارجه کارل بیلت سوال می کنم: دولت سوئد چه اقداماتی می تواند و در نظر دارد برای آزادی عالیه اقدام دوست انجام دهد؟

لازم به ذکر است که زمانی که این چنین سوالی از طریق نماینده مجلس برای یکی از وزرا طرح می شود دو پروسه ی اجرایی هم در مجلس و هم در وزارت مربوطه (وزارت امور خارجه ) بکار می افتد. وزیر حداکثر باید ظرف یکماه در تالار مجلس حاضر شود و توضیح دهد مثلا چه اقداماتی را در مورد آزادی خانم عالیه اقدام دوست انجام داده است.

انتشار کارت تبریک روز جهانی زن برای عالیه اقدام دوست توسط کانون ره آورد

ره آورد: به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، از سوی کانون ره آورد در شهر آخن آلمان، کارت تبریکی برای عالیه اقدام دوست، فعال کمپین یک میلیون امضا در ایران که هم اکنون در زندان اوین به سر می برد؛ تهیه شده است.

عالیه اقدام دوست از جمله زنانی بود که در روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ در تجمع اعتراض آمیز زنان شرکت کرد و در میدان هفت تیر سوار بر ماشین نیروی انتظامی راهی بازداشتگاه اوین شد و در نهایت شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، وی را به سه سال و چهار ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق محکوم کرد. پس از آن دادگاه تجدید نظر نیز حکم ۳ سال حبس او را تایید کرد و سرانجام روز ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ ماموران اجرای حکم به در منزل وی در شهرستان فومن رفته و وی را تحت الحفظ به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران برای اجرای مدت محکومیت منتقل کردند.

عالیه اقدام دوست، اولین فعال جنبش زنان است که پس از قطعی شدن حکم خود، به زندان منتقل می شود.

کارت تبریک مزبور به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی، و به نشانی زندان اوین منتشر شده که در اختیار همه فعالین زن، نهادها، انجمن ها، کانون ها و افرادی که قصد دارند با ارسال آن به نشانی زندان اوین اعتراض خود را نسبت به حکم صادره برای عالیه اقدام دوست اعلام کنند، قرار می گیرد.

به این منظور همه افراد و انجمن ها می توانند با چاپ این کارت و سازماندهی در جلب نظر همه کسانی که مایلند کارت تبریک را با نوشته کوتاهی از خود در پشت آن، برای عالیه اقدام دوست ارسال نمایند، در این اقدام عمومی مشارکت کنند.
نسخه قبل چاپ این کارت برای دانلود در زیر این توضیح قرار دارد و همه می توانند به سادگی آن را با کیفیت مناسب و در ابعاد یک کارت تبریک منتشر کنند.

کانون ره آورد امیدوار است با همیاری بیشتر مدافعان حقوق بشر، این حرکت هر چند محدود، در راه آزادی عالیه اقدام دوست مؤثر افتد.

برای دانلود کارت تبریک روز جهانی زن برای عالیه اقدام دوست به سایت کانون ره آورد مراجعه کنید:

http://www.rahaward.org/archives/2009/03/post_4230.php

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours