احضار پرستو الهیاری٬ ناهید کشاورز و سارا ایمانیان به دادگاه

26 اسفند 1387

مدرسه فمینیستی: در پی اعمال فشار به فعالین حقوق زنان ٬ سه عضو کمپین یک میلیون امضا بار دیگر به دادگاه احضار شدند. پرستو الهیاری٬ ناهید کشاورز و سارا ایمانیان احضاریه ای از شعبه 28 دادگاه انقلاب دریافت کرده اند. در احضاریه کتبی پرستو الهیاری آمده است که وی باید در روز 24 فروردین ماه 1388 به دادگاه انقلاب مراجعه کند. ناهید کشاورز و سارا ایمانیان نیز طبق احضاریه کتبی باید 26 فروردین ماه به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.



پرستو اللهیاری از فعالین کمپین یک میلیون امضا است که چندی پیش نیز به دادگاه احضار شده و با قرار کفالت آزاد شده است. در پی احضار مجدد وی٬ گفتگویی با ایشان داشته ایم:

مدرسه فمینیستی: شنیده ایم که شما هفته گذشته بازهم به دادگاه احضار شدید. احضار اول شما به چه علت بوده؟

پرستو الهیاری: احضار اول روز 27 مهر ماه سال 87 بود یعنی روزی که برای تفتیش منزلمان آمده بودند، همان روز هم احضاریه داشتم که زمان احضار به محض رویت مشخص شده بود و از طرف دادیاری شعبه اول امنیت دادسرای انقلاب بود.

– چه مدت از احضار اول شما میگذرد؟

پرستو الهیاری: از احضار اولم حدود کمتر از 5 ماه می گذرد.

– در این مدت آیا باز با شما تماس داشتن و یا مشکلی پیش آمده؟

پرستو الهیاری: بله از احضار اول تا به حال یک بار دیگر احضار کتبی داشتم که همان روز نیز توسط دادیار امنیت تفهیم اتهام شدم و قرار کفالت برایم صادر شد. اما قبل و بعد از آن هم دو بار احضار تلفنی داشتم که یک بار برای پس گرفتن بخشی از وسایلم بود که ضمن آن بازجویی غیر رسمی هم صورت گرفت و یک بار دیگر هم بعد از جلسه تفهیم اتهام بود که نرفتم چون مشخص نبود از طرف چه کسی و به چه علتی است.

– با اینکه مدت زیادی از احضار تون میگذره آیا دادگاهی براتون تشکیل شده؟

پرستو الهیاری: نه هنوز دادگاهی تشکیل نشده با اینکه با مراجعه به دادگاه انقلاب و پیگیری پرونده ام متوجه شدم که پرونده من به دادگاه ارجاع داده شده اما هنوز دادگاهی تشکیل نشده است. گرچه احضار آخرم که برای روز 24 فروردین 88 تنظیم شده به شعبه 28 دادگاه انقلاب است.

– از اولین باری که منزل شما مورد تفتیش قرار گرفت یک سری از وسایلتان ضبط شده آیا لوازمتان رابه شما پس داده اند؟

پرستو الهیاری: کامپیوتر و لپ تاپ و آلبوم های شخصی و یک بخشی از کتابها را پس دادند ولی تعدادی زیادی از دستنوشته های شخصی من را که بردند و نیز کمتر از ده تا از کتابهایی را که در مورد زنان اما با مجوز چاپ شده اند و همین حالا هم در بازار کتاب ایران موجود است با این توضیح که کتابهای فمینیستی غیر مجاز است پس ندادند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours