تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به طرح سهمیه بندی جنسیتی

15 اسفند 1386

خبرنامه امیرکبیر: روز گذشته دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به طرح سهمیه بندی جنسیتی در دوره کارشناسی ارشد مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.

به گزراش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان به مصاحبه جبل عاملی، رییس دانشگاه علم و صنعت، با خبرگزاری ایسنا که در آن اعلام کرده بود به دلیل کمبود خوابگاه و بودجه از سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی دختر نمی پذیرند، معترض بودند.

دانشجویان علم و صنعت بیان داشتند که دانشگاه علم و صنعت از سال گذشته سهمیه بندی جنسیتی در برخی رشته را آغاز کرده است. دانشجویان با شعار “بازگشت به جاهلیت تسلیت تسلیت”، پلاکاردهایی با عناوین “با تبعیض جنسیتی مخالفیم” و “کارشناسی ارشد حق ماست” در دست داشتند.

جبل عاملی، رییس دانشگاه، پس از گذشت ساعتی از تجمع دانشجویان در جمع آن ها حاضر شده . ضمن تکذیب مصاحبه خود با ایسنا گفت: “هیچ سهمیه بندی ای در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا قرار نیست اعمال شود.” یکی از دانشجویان در پاسخ به وی گفت: “طبق تحقیقات ما سال گذشته هم در دانشگاه علم و صنعت سهمیه بندی جنسیتی به ویژه در دو رشته فیزیک و کامپیوتر رخ داده است. دانشجویان در این دو رشته به صورت سهمیه ۵۰ درصدی و کاملا برابر پذیرش شده اند.” رییس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به اظهارات این دانشجو گفت: “درباره سهمیه بندی جنسیتی هیچ نمی دانم و هر اتفاقی هم در این زمینه رخ دهد از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش اعمال می شود و دانشگاه ها نقشی در آن ندارند.”

خبرنامه امیرکبیر


مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours