انتقال 4 تن از بازداشت شدگان عیددیدنی به قزل حصار

9 فروردین 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر: آخرین خبر از بازداشت شدگان کمپین یک میلیون امضا، حاکی است، 4 تن از بازداشت شدگان به زندان قزل حصار انتقال یافته اند.

محمد شوراب، علی عبدی، آرش نصیری اقبالی و امیر رشیدی، 4 فردی هستند که امروز علی رغم صدور قرار کفالت از سوی قاضی، از زندان اوین به زندان قزل حصار منتقل شدند.

سایر بازداشت شدگان که شامل خدیجه مقدم، دلارام علی، لیلا نظری، محبوبه کرمی، فرخنده احتسابیان، بهارا بهروان، شهلا فروزانفر و ثریا یوسفی هستند، همچنان در بند مالی زندان اوین به سر می برند.

همچنین خانواده های بازداشت شدگان، که امروز جهت سپردن قرار کفالت به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، اجازه حضور در دادگاه و ملاقات با قاضی را بدست نیاوردند.

گفتنی است روز پنجشنبه ششم فروردین، بیش از ۱۰ نفر از اعضای “کمپین یک میلیون امضا” در خیابان سهروردی تهران بازداشت شدند.

قرار بود این افراد برای تبریک سال نو به خانواده های برخی از زندانیان، به منازل آنان بروند. اما هنگامی که همگی سر قرار، در ابتدای خیابان سهرودی و جنب پل سید خندان حاضر شدند توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به کلانتری نیلوفر منتقل شدند. آنها سپس از کلانتری به زندان اوین انتقال یافتند و جهت آزادیشان قرار کفالت پنجاه میلیون ریالی صادر شد.

همچنین به گزارش سایت تغییر برای برابری طی ساعت های متمادی حضور خانواده ها و افرادی که به عنوان کفیل برای آزادی بازداشت شدگان به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، پس از بلاتکلیفی و پاسخ های ضد و نقیضی که تا پایان وقت اداری به آنان داده شد، هیچ یک از این افراد آزاد نشدند و در نهایت به آنها اعلام شد که پیش از شانزدهم فروردین به هیچ کدام از پرونده ها رسیدگی نخواهد شد. مسئولان دادگاه انقلاب در مواجهه با اعتراض به این امر از قول بازپرس های شعبه امنیت، آقایان راسخ و حیدری فرد نقل کردند که به دلیل تجمع خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب مراحل آزادی آنها به تعویق افتاده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours