کمپین یک میلیون امضاء در فستیوال حقوق بشر

18 فروردین 1388

مدرسه فمینیستی: روز جمعه چهاردهم فروردین ماه برابر با سوم آپریل، در دانشگاه اموری که یکی از دانشگاهای بزرگ شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا است فستیوال حقوق بشر بر گزار گردید. در این فستیوال حدود 20 نهاد حقوق بشری فعالانه شرکت داشتند.


در این فستیوال نقض فاحش حقوق بشر در کشور ها، به وسیله اعلامیه ها، گفتارها، عکس ها و پوسترهای مختلف به نمایش گذاشته شد و در مورد حقوق انسانی و اینکه چگونه در بسیاری از نقاط جهان حقوق بشر به طور سیستماتیک نقض می شود به حاضران و نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی آگاهی داده شد. همچنین از همه شرکت کنندگان در این همایش درخواست شد که با فعالیت مستمر و آگاهی بخش در راه جلوگیری از نقض حقوق انسانی در جهان کوشا باشند. در ارتباط با ایران، مسئله نقض گسترده حقوق زنان و مقاومت مدنی کنشگران جنبش زنان جای ویژه ای به خود اختصاص داده بود و در پشتیبانی از کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و به منظور آشنایی بازدید کنندگان با فعالیت های مسالمت آمیز این جنبش حقوق بشری، بخش خاصی به این جنبش مدنی اختصاص داده شد.


همچنین حضور ایرانیان مدافع حقوق بشر به خصوص حضور فعال بنیاد اسماعیل خویی و کمیته آمریکائیان ـ ایرانیان پیشرو در این فستیوال باعث شد که این دو نهاد حقوق بشری ضمن معرفی کمیته آمریکائیان ـ ایرانیان پیشرو و اهداف آن، اعلامیه ها و پوستر های نقض حقوق بشر درایران را به نمایش گذارند. فعالین این دو نهاد با شرکت فعال در این فستیوال توانستند نقض گسترده ی حقوق بشری زنان ، دانشجویان، معلمان، کارگران و… در ایران را به آگاهی بازدید کنندگان برسانند و فلایر های آگاهی دهنده را بین آنان توزیع کنند.

یکی دیگر از برنامه های جذاب و مفید این همایش، توضیح و تشریح قوانین تبعیض آمیز و تاثیر آن بر زندگی زنان ایران بود که ضمن توضیح قوانین ضد زن، برای کمپین یک میلیون امضا و به منظور حمایت از این جنبش مدنی، از حاضران، امضاء جمع آوری شد. برنامه با شعر خوانی و موسیقی بعد از ساعاتی چند به پایان رسید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours