مدرسه فمینیستی درگذشت مادر محبوبه کرمی را به وی تسلیت می گوید

19 فروردین 1388

امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه، باخبر شدیم که محبوبه کرمی، مادر خود را از دست داد. هنگامی که محبوبه کرمی، از اعضای پرتلاش کمپین یک میلیون امضاء، روز 6 فروردین ماه دستگیر شد، مادر وی، صدیقه مصائبی، که طی سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، راهی بیمارستان شد و هنگامی که روز گذشته محبوبه کرمی از زندان آزاد گردید، مادر خود را در بیمارستان یافت و امروز صبح نیز دریافت که دیگر او را برای همیشه از دست داده است. بی شک غم از دست دادن چنین عزیزی، سخت و طاقت فرساست. ما در مدرسه فمینیستی این ضایعه اندوه بار را به محبوبه کرمی و خانواده محترم اش تسلیت می گوییم و خود را در غم آنان شریک می دانیم.

خانم صدیقه مصائبی به رغم رنج های ناشی از سرطان خود، همواره سعی می کرد حامی فعالیت های عدالت خواهانه دخترش و دیگر دختران سرزمین اش باشد. و افسوس ما، امروز آن است که او چشم از جهان فروبست درحالی که قوانین همچنان تبعیض آمیز و آلوده به بی عدالتی های بسیار است.

خانم صدیقه مصائبی در مرداد ماه سال گذشته هنگامی که محبوبه کرمی برای اولین بار بازداشت شده بود، در مطلبی که درمدرسه فمینیستی به نگارش درآورده بود در مورد دخترش چنین نوشت: «او تمام سرمایه زندگی من است، هر آنچه داشته ام درجهت اعتلای خصائل انسانی، نثار وجودش کرده ام و از بازتاب صفات انسانی او به هر آنچه نداشتم، رسیده ام.»

صدیقه مصائبی در ابتدای این مطلب، شعری را زینب بخش مطلب خود کرده بود:

ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالی است / حال هجران توچه دانی که چه مشکل حالی است

می دانیم که امروز این شعر، مصداق حال محبوبه کرمی در غم از دست دادن مادرش است و از این رو به او و برادر محترم اش از صمیم قلب تسلیم می گوییم و می خواهیم ما را در غم خود شریک بداند.و البته همگی ما امیدواریم دیگر مادران هموطن مان، بتوانند به چشم خود میوه تلاش های خود و دختران شان را ببینند.

مراسم ختم خانم صدیقه مصائبی، روز جمعه 21 فروردین ماه ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر در منزل شخصی اش برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours