تشکیل دادگاه پرستو الهیاری و 2 نفر از بازداشت شدگان 22 خرداد

25 فروردین 1388

به گفته مینا جعفری، دادگاه 2 نفر از بازداشت شدگان در مقابل گالری راه ابریشم در مورخ 23 خرداد سال گذشته در 25 فروردین ماه در شعبه 1054 مجتمع قضایی عدالت برگزار شد.

در این جلسه اتهام اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر پلیس به خانم ها عالیه مطلب زاده و نفیسه آزاد با حضور وکیل تفهیم شد.

بیست و سوم خرداد سال گذشته 9 نفر از فعالان حقوق زنان که به مناسبت سالگرد 22 خرداد، برای برگزاری نشست در خصوص بررسی حقوق زنان به گالری راه ابریشم مراجعه کره بودند توسط ماموران امنیتی دستگیر و پس ازچند ساعت بازداشت در وزرابا اخذ مدارک شناسایی آزاد شدند.

و همچنین بر اساس خبر سایت تغییر برای برابری در 24 فروردین ماه جلسه رسیدگی به اتهامات پرستو الهیاری عضو کمپین یک میلیون امضا، با حضور حیدری فرد نماینده دادستان در شعبه 28 دادگاه انقلاب تشکیل شد و پرستو الهیاری به همراه وکیل خود زهرا ارزنی در دادگاه حاضر شد. در این جلسه قاضی مغیثی اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام را به او تفهیم کرد و تنها لایحه دفاعیه مکتوب را ازوکیل او پذیرفت.

27 مهرماه گذشته ماموران امنیتی با تفتیش منزل این عضو کمپین برخی از لوازم وی از جمله کامپیوتر لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او را ضبط کردند و خود وی را نیز مورد بازپرسی قرار دادند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours