«ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول» از لایحه حمایت از خانواده حذف شد

30 فروردین 1388

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از حذف بند 23 لایحه حمایت از خانواده درباره ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول خبر داد.

علی اسلامی پناه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص بندهای “لایحه حمایت از خانواده ” با اشاره به جلسه‌ای که با مسئولان دادگاه خانواده در این خصوص برگزار شد،‌ افزود:‌ لایحه حمایت از خانواده همچنان در کمیسیون قضایی و حقوقی در دست بررسی است.

اسلامی پناه تصریح کرد: حذف بند 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در شور اول با موافقت در کمیسیون قضایی و حقوقی و صحن مجلس مطرح و تصویب شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بند 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در کلیات طرح حذف شده و به خصوص ازدواج مجدد که در بند 23 این قانون مطرح بود به شرط ذکر شده در قانون حمایت از خانواده سال 53 واگذار شد. نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: اگر قرار باشد بندهای 23 و 25 مجدداً به لایحه برگردانده شود باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فعلاً این دو بند حذف شده است ولی اگر در شور دوم مجدداً‌ مطرح شود در این صورت باید مجدداً بررسی شوند.

وی با بیان اینکه پدیده تعدد زوجات در جامعه امری غیر قابل انکار است،‌ گفت: در خصوص ازدواج مجدد فقط خود ازدواج مطرح نیست بلکه موضوعات مهم و اساسی دیگری هم مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: منظور از لایحه حمایت از خانواده، حمایت از خانواده اول است چرا که ممکن است در ازدواج مجدد به خانواده اول و پایه‌های آن لطمه وارد شود.

اسلامی پناه ابزار داشت: انهدام کانون خانواده اول در ازدواج‌های مجدد و تأثیرات آن بر فرزندان همچنین مسئله سهم الارث زن از مرد از مباحث مهم ازدواج‌های مجدد است.

* هیچ مردی نمی‌تواند عدالت را بین همسرانش رعایت کند

وی با بیان اینکه هیچ مردی هرگز نمی‌تواند عدالت را بین زوجین خود رعایت کند، گفت: شرط شرع برای ازدواج مجدد رعایت عدالت بین زوجات است که هرگز هم رعایت نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: برای احراز عدالت در ازدواج مجدد هیچ کس به اندازه زن اول صلاحیت تشخیص آن را ندارد هرچند که مسئله مالی و حقوقی این کار به دادگاه واگذار شود.

وی اضافه کرد: فقط زوجی که با هم زیر یک سقف زندگی کرده باشند، می‌توانند نسبت به خصوصیات مهم اخلاقی یکدیگر به خصوص عدالت و رعایت آن اظهار نظر کنند

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours