گشت های ارشاد ۱۵ روز دیگر می آیند

2 اردیبهشت 1388

روزنامه اعتماد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری روز گذشته از ناآگاهی کاندیداهای ریاست جمهوری در زمینه جمع آوری گشت های ارشاد سخن گفت و اعلام کرد؛ دور جدید فعالیت گشت های ارشاد از ۱۰ یا ۱۵ روز دیگر آغاز خواهد شد. او گفت در سال جاری هر هفته طرح های جدیدی اجرا می شود و تلاش می شود با همپوشانی این طرح ها، بالاترین حد امنیت و انضباط اجتماعی حاصل شود. سردار عزیزالله رجب زاده در این نشست از فعالیت گشت های ارشاد با قدرت و قوت خبر داد.

به گفته سردار رجب زاده گشت های ارشاد نه تنها در سال جدید تعطیل نخواهد شد بلکه با رفع اشکالات گذشته عملیاتی خواهد شد. علاوه بر ادامه طرح امنیت اجتماعی به گفته رجب زاده از ۱۰ اردیبهشت ماه طرح انضباط اجتماعی نیز به منظور ارتقای امنیت و آرامش سطح منطقه ۱۲ تهران آغاز می شود.

رجب زاده علت انتخاب این منطقه را آمار بالای وقوع تخلفات به دلیل پر ازدحام بودن منطقه اعلام کرد و خاطرنشان کرد؛ ساماندهی و برقراری نظم در این منطقه منجر به تامین آرامش یک سوم تهران می شود.

پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد جدی می کند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت؛ در سال جاری برخورد و ساماندهی موتورسیکلت سواران متخلف از مهم ترین برنامه های نیروی انتظامی در تهران بزرگ خواهد بود و این طرح از ۱۵ اردیبهشت در منطقه ۱۲ آغاز می شود.

او افزود؛ حتی اگر تعداد موتورسیکلت سواران متخلف در سطح منطقه ۱۲، دو میلیون موتورسوار باشد، پلیس ظرفیت دستگیری و ساماندهی تمامی آنان را دارد و با همکاری شهرداری هیچ مشکلی در اختصاص پارکینگ به این افراد وجود ندارد.

راه اندازی کلانتری زنان و کودکان در تهران

رئیس پلیس پایتخت از راه اندازی کلانتری های ویژه زنان و کودکان در سال جدید در تهران خبر داد.

رجب زاده در نشست روز گذشته پیرامون ارائه عملکرد سال۸۷ پلیس پایتخت در پاسخ به اینکه فرمانده نیروی انتظامی کل کشور طرح ایجاد کلانتری های زنان را مردود شمرده بود، توضیح داد؛ «شاید این مساله برای کل کشور است؛ به هر حال به ما اعلام شده به صورت پایلوت این طرح را در چند منطقه تهران اجرا کنیم.»سردار رجب زاده با اشاره به اینکه تمام کارکنان این کلانتری ها زن خواهند بود، ادامه داد؛ «از این پس خانم ها برای مواردی که در طرح آن با افسران مرد مشکل داشتند، می توانند با حضور زنان به راحتی به کلانتری ها مراجعه کنند.»

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت؛ «در سال گذشته کل جرائم رخ داده در تهران بزرگ چهار درصد کاهش داشت و این آمار شامل کاهش سرقت منزل به میزان هفت درصد، سرقت مغازه حدود شش درصد، سرقت بانک ۵۰ درصد، لوازم داخل خودرو شش درصد و لوازم خودرو یک درصد بوده است.» وی ادامه داد؛ «در مقابل سرقت اتومبیل ۳۶ درصد و سرقت موتورسیکلت ۴۷ درصد در سطح تهران افزایش داشته است.»رجب زاده گفت؛ «همچنین در سال گذشته کشف سرقت اتومبیل ۲۵ درصد و کشف موتورسیکلت های مسروقه ۵۱ درصد افزایش داشته است.» او ادامه داد؛ «در سال گذشته در بحث تصادفات نیز شاهد افزایش هفت درصدی فوتی های ناشی از تصادفات بودیم و این امر ناشی از وقوع ۶۴۳ تصادف فوتی و ۲۴ هزار و ۱۸۱ تصادف جرحی در تهران بوده است.» رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد؛ «در اثر وقوع این تصادفات سال گذشته ۶۸۵ نفر در تهران کشته و ۲۹ هزار و ۲۵ نفر مجروح شدند.»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours