نامه مادران کمپین به سخنگوی قوه قضائی در مورد مریم مالک

8 اردیبهشت 1388

تغییر برای برابری – در پی انتقال مریم مالک به بند عمومی زندان زنان اوین برادر او چندین بار برای دیدار با آقای حیدری فرد دادیار امنیت و تقاضای تبدیل قرار وثیقه به کفالت مراجعه کرد اما هربار به بهانه ای او را بی جواب گذاشتند و حتی اجازه ملاقات با آقای حیدری فرد را به او ندادند. جواد برادر مریم امروز 8 اردیبهشت نیز مجددا به دادسرا مراجعه کرد ولی مجددا به او پاسخی ندادند.

علاوه بر تلاش های پی گیرانه برادر مریم ، پنج تن از مادران کمپین نیز امروز با نوشتن نامه ای خطاب به ایت الله شاهرودی به دفترآقای جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه مراجعه ونامه را تقدیم وی کردند. مادران خواستار آزادی مریم و پاسخگویی مسئولان قضایی نسبت به برخوردهای اخیربا فعالان کمپین شدند. مادر مریم قرار بود با مادران کمپین آزادی دخترش را خواستار شود اما او به دلیل بیماری نتوانست مادران را همراهی کند.

دادیاری امنیت بی هیچ دلیلی و با اتهامات غیر منظقی مریم را راهی زندان کرد و علاوه براین برای او قرار وثیقه 20 میلیون تومانی نیز صادر کرد. مریم از خانواده ای متدین است، پدرش جانباز و از مبارزان کوشنده در جبهه های جنگ است. اکنون دختر این مرد مبارز به خاطر حق طلبی در زندان به سر می برد و حتی به برادر او اجازه ملاقات با دادیار را نمی دهند.

متن نامه مادران کمپین خطاب به اقای شاهرودی به شرح زیر است :

جناب آقای شاهرودی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام

به عرض می رسانیم بیش از دو سال است اعضا کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان به شیوه ای مدنی و مسالمت آمیز به جمع آوری امضا برای تغییر قوانین از طریق ارتباط چهره به چهره با مردم پرداخته اند و قصد دارند در نهایت امضاهای خود را به مجلس شورای اسلامی جهت درخواست اصلاح قوانین تقدیم کنند . طرح مطالبات حقوقی زنان ، خواسته ای نابجا نیست و همین تلاش ها باعث شده که برخی تبعیضات قانونی علیه زنان مورد توجه مسئولان قرار گیرد و حتی تغییر برخی از آنها مانند قانون سهم الارث زمین بعد از 70 سال اصلاح شود .

خواسته های برحق اعضاء کمپین ازابتدائی ترین حقوق همه زنان ایران است و فعالیت کمپین درجهت تحقق آن ها بوده ، نه مخالفت با نظام و یا اصول و قوانین شریعت . ولی متاسفانه حرکت و تلاش مردمی و مدنی ما همواره با سرکوب نیروهای امنیتی روبرو بوده است به طوری که اعضا ما همواره نه تنها در زندگی اجتماعی بلکه در زندگی خصوصی خود نیز امنیت ندارند . شاهد مثال: احضار، دستگیری و احکام حبس وممنوع الخروج کردن اعضا کمپین برای برگزاری مراسم ختم، عید دیدنی، مهمانی ، عیادت از بیمار ، نشست های دوستانه حتی با تعداد اندک و شرکت در جلسات و سمینارها می باشد.

دراین مدت پلیس امنیت به صورت غیر قانونی و سلیقه ای به بدترین وجه ممکن با ما ، مادران و فرزندانمان برخورد کرده است.

سوال ما ازآن مقام محترم این است که این همه فشار به اعضا کمپین چه دلیلی دارد ، آن هم با توجه به این که حرکت و تلاش جمعی برای تغییر قوانین در کمپین یک میلیون امضا منطبق بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است؟ آیا احضار بازداشت و احکام صادره نا عادلانه و سلیقه ای برای اعضا کمپین به بهانه های مختلف قانونی است ؟ بازداشت مریم مالک دانشجوی جوان، مومن و متعهد و صدور وثیقه سنگین برای او بی هیچ دلیل و منطق قانونی ، شرعی و عرفی به چه دلیل است ؟

ما مادران کمپین از آن مقام تقاضای پاسخگویی و رسیدگی به موارد فوق و آزادی هر چه سریع تر و بدون قید وشرط مریم مالک فرزند عزیزمان را داریم.و بی صبرانه منتظر پاسخ آن مقام و مسولان در دفتر جناب آقای جمشیدی سخنگوی محترم قوه قضاییه هستیم .

با تشکر – کمیته مادران کمپین یک میلیون امضا 8/2/88

رونوشت : جناب آقای جمشیدی – سخنگوی محترم قوه قضائیه

رونوشت – سرکار خانم خالقی – مسئل محترم دفتر حمایت از حقوق کودکان و زنان

رونوشت – ریاست محترم ستاد حقوق بشر

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours